درس خواندن در سرزمین سبز چگونه است؟

ایرلندی‌ها در بین شادترین افراد جهان قرار دارند. سفر به این کشور به عنوان یک دانشجوی خارجی می تواند چالش های گوناگونی را پیش روی افراد قرار دهد. در ادامه به معرفی برخی نکات برای دانشجویان خارجی در این کشور می پردازیم.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس گزارش جهانی خوشبختی 2018، ایرلند ششمین شادترین کشور در جهان است که از کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه و آمریکا نیزبالاتر است.

ادامه تحصیل در این کشور افراد را با چالش های مختلفی رو به رو خواهد کرد که قبل از شروع باید از آن آگاهی داشت. برخی از این موارد زبان، آداب، رسوم و برخوردهای این افراد است.

در ادامه به نکاتی که باید به عنوان یک دانشجوی خارجی به آن بپردازید اشاره می کنیم:

به شدت عامیانه صحبت می کنند

ایرلندی‌ها علاقه بسیاری به صحبت با زبان عامیانه دارند. ممکن است شما به انگلیسی مسلط باشید، اما گفت وگو در ایرلند یک بازی کاملا متفاوت است.

جای نگرانی وجود ندارد تنها باید سعی کنید این اصطلاحات عامیانه را در محیط یاد بگیرید.

نگران نباشید اگر واژه «cratic» را زیاد شنیدید

اگر افراد در مورد و این واژه از شما پرسیدن نگران نشوید. «cratic» واژه‌ عامیانه‌ای برای سرگرمی است. برای مثال جمله«What’s the craic» به معنی چطور هستید و «how’s the craic» به معنی آیا اتفاق جالبی رخ داده، است.

حس شوخ طبعی مردم ایرلند

ایرلندی ها مردمی دوست داشتنی هستند که حس شوخ طبعی آن ها شما را جذب می‌کند. آن ها اغلب دوستان خود را مسخره می کنند و می خندند اما در مورد یک خارجی شوخ طبعیشان به گونه ای دیگر است.

ممکن است پس از ورود مجبور شوید در Gardaí ثبت نام کنید

با توجه به مدت زمانی که در ایرلند تحصیل می کنید، ممکن است مجبور باشید هنگام ورود دریک Garda Síochana یا سامانه پلیس ثبت نام کنید.

در اینجا، شما باید به اداره ملی مهاجرت مراجعه و پرونده های خود را تکمیل و کارت GNIB دریافت کنید که اساسا به عنوان ویزای شما عمل می کند. اینکار ممکن است چند ساعت طول بکشد. هزینه این کارت 300 یورو است بنابراین بودجه‌ای برای آن کنار بگذارید. ملیت و مدت برنامه تحصیلی تعیین می کند که آیا به یک کارت GNIB نیاز است یا نه. اگر نیاز به انجام اینکار باشد دانشگاه خود دانشجو را مطلع می سازد.

ایرلند تاریخ غنی دارد، آن را یاد بگیرید

اگرچه تاریخ گذشته ایرلند خوش آیند نباشد اما یادگیری تاریخ آن مهم است. به عنوان مثال، سرزمین ایرلند به دو کشور جمهوری ایرلند، یک کشور آزاد و مستقل و ایرلند شمالی، که بخشی از انگلستان است تقسیم شده است، در حالی که این اطلاعات بین ایرلندی‌ها و همسایگان آن ها شناخته شده است همه خارجی ها از آن خبردار نیستند.

هوا آنقدرها هم بد نیست

باران چیزی است که همواره همراه ایرلند است اما در مورد هوا نگران نباشید تمام مدتی که در این کشور هستید هم بارانی نخواهد بود.

هنوز زبان ایرلندی در این کشور وجود دارد

ایرلندی و انگلیسی هر دو به عنوان زبان رسمی این کشور در نظر گرفته شده است. در حالی که اکثر کشور به زبان انگلیسی صحبت می کنند، حوزه هایی عمده در ساحل غربی به ایرلندی صحبت می کنند.

ایرلندی بر روی تمام علائم جاده و خیابان نوشته شده است و کودکان هنوز در مدرسه ایرلندی را می آموزند. اگرچه نیازی به دانستن زبان ایرلندی ندارید، اما برخی از عبارات کلیدی را یاد بگیرید.

ایرلندی‌ها انسان های دوست داشتنی هستند

مردم ایرلندی از خوش برخورد ترین افرادی هستند تا به حال دیده‌اید. آن‌ها افراد خوش قلبی هستند که از بودنشان لذت خواهید برد بنابراین سعی کنید دوستان ایرلندی زیادی داشته باشید.

آگاهی از ورزش و فرهنگ اسکاتلندی

سازمان بین المللی ورزشی و فرهنگی آماتور ایرلند، سازمانی است که در آن بازی ها و فرهنگ اسکاتلندی را ارتقا می دهد. 2 تا از معروف ترین ورزش ها فوتبال و هورلینگ هستند.

هر دوی این بازی ها سرگرم کننده، سرعتی و رقابتی هستند. هر تیم طرفداران پر و پا قرص خود را دارند که تجربه تماشای بازی هیجان انگیزی را به نمایش می گذارند. مطمئن شوید که چندین بازی را تماشا کنید و یا بهتر از آن، خودتون برخی از این بازی ها را زمانی که در ایرلند بودین بازی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 999636

وب گردی

وب گردی