تولید هسته گیاهان زینتی در دانشگاه آزاد واحد خوراسگان در سال 98

رئیس مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) گفت: از واحد حقوقی دانشگاه آزاد خواهش دارم آیین‌نامه‌ای را به دانشگاه ابلاغ کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان را ملزم کنند تا حداقل 70 درصد کارشناسان و افرادی که در این شرکت‌ها به کار گرفته می شوند، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی باشند.

علی سلیمانی رئیس مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تحقیقات و پژوهش های مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) اظهار کرد: مرکز ما از حدود چهار سال پیش به رسمیت شناخته شد و تحقیقات 10 ساله ای روی تولید بذرهای صیفی‌جات انجام دادیم.

وی ادامه داد: این موضوع در حال حاضر ارزبری بسیار زیادی برای کشور دارد. در 3 سال اخیر موفق شده ایم بالغ بر 9 رقم خیارِ هیبریدِ گلخانه ای را در زیرمجموعه شرکت دانش‌بنیان «نگین بذر دانش» تولید و برندسازی کنیم.

رئیس مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) تصریح کرد: واحد دانشگاهی ما حدود 30 درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد. اکنون هم در حال تحقیق روی بذور گوجه فرنگی، فلفل، کنجد و پیاز هستیم.

سلیمانی خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل ما این است که مراکز تحقیقاتی با چنین ویژگی هایی 10 سال زمان نیاز دارد تا به درآمدزایی برسد، هزینه تحقیقات و توسعه ما هم بسیار زیاد است ولی خوشبختانه این اتفاق در واحد خوراسگان رخ داد.

وی با اشاره به حمایت های دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حد امکان، حمایت کرده ولی با توجه به هزینه های زیاد پژوهش، این حمایت ها اندک جلوه می کند. در حال حاضر نیاز به سرمایه‌گذاران بزرگ داریم تا بتوانیم تحقیقات را توسعه دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات اصلاح و تولید بذر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) تأکید کرد: اکنون تولید هسته گیاهان زینتی را کلید زده ایم تا ان شاءالله در سال 98، شرکت دانش‌بنیان مربوط به آن را ثبت کنیم.

سلیمانی در پایان گفت: از مدیرکل توسعه فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامیو واحد حقوقی دانشگاه آزاد خواهش دارم آیین‌نامه‌ای را به دانشگاه ابلاغ کرده و شرکت‌های دانش‌بنیان را ملزم کنند تا حداقل 70 درصد کارشناسان و افرادی که در این شرکت‌ها به کار گرفته می شوند، از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999638

وب گردی

وب گردی