کشورهای غربی یک بار دیگر روسیه را تحریم کردند

آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه مشترک از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آمریکا، کانادا و اتحادیه اروپا با صدور یک بیانیه مشترک از وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه خبر دادند. دور جدید تحریم‌ها به دلیل حمله به سه کشتی اوکراینی و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه اعمال شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید که مجازات‌های جدید علیه مقام سرویس امنیتی فدرال روسیه و به دلیل مشارکت آن‌ها در درگیری با شناورهای اوکراینی در تنگه کرچ (میان دریای سیاه و دریای آزوف) در نزدیکی کریمه اعمال شده است.

نیروهای دریایی روسیه در ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۸ به روی ۳ کشتی اوکراینی در تنگه کرچ آتش گشودند. پس از توقیف شناورهای اوکراینی، ۲۴ ملوان این کشور دستگیر شدند که همچنان در روسیه در بازداشت موقت به سر می‌برند.

همزمان کانادا اعلام کرد ۱۱۴ شخص حقیقی و ۱۵ شخص حقوقی را در پاسخ به اقدام نظامی روسیه علیه کشتی‌های اوکراینی تحریم کرده است.

اتحادیه اروپا هم هشت شخص جدید را به دلیل مشابه به لیست تحریم‌های خود علیه روسیه افزوده است.

در مقابل وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: مسکو موضوع جدید و غیر منتظره ای را در تحریم های واشنگتن و اتاوا بخاطر مسائل اوکراین نمی بیند.

«آمریکا و کانادا تحریم های تکراری و هماهنگی با متحدان اروپایی علیه روسیه اعمال کردند که موضوع جدید و غیر منتظره ای در آن مشاهده نمی شود»

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در سال های اخیر واشنگتن و اتاوا با استفاده از اتهامات ساختگی به طور مستمر محدودیت هایی را به منظور فشار بر شهروندان و نهادهای روسیه اعمال کرده اند.

انتهای پیام /

کد خبر: 999640

وب گردی

وب گردی