فعالیت ۲۵ هزار کارشناس رادیولوژی در کشور

دبیر علمی هفدهمین کنگره پرتونگاری ایران گفت: دوز اشعه یونیزان مرجع وارده به بیماران حین تصویربرداری در کشور ما در بیشتر روش های پرتونگاری و سی تی اسکن مطابق با استاندارد جهانی و حتی کمتر است.ولی باید کیفیت تصویر نیز همزمان در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مازیار مهدوی، دبیر علمی هفدهمین کنگره پرتونگاری ایران در آستانه برگزاری این کنگره گفت: حفاظت در برابر تشعشعات یونیزان و کیفیت تصویر گرفته شده از محورهای مورد بحث در این کنگره است و به طور کلی علاوه بر کارشناسان رادیولوژی متخصصین رادیولوژی، فیزیک پزشکی، و سایر رشته های مرتبط با تصویربرداری و حفاظت می توانند در این کنگره شرکت کنند و از مباحث مطرح شده در این کنگره به صورت مقاله، پوستر و سخنرانی بهره‌مند شوند.
دبیر علمی دهمین کنگره پرتونگاری ایران درادامه گفت: از 56 مقاله ارسال شده به کنگره پس از داوری 26 مقاله به صورت سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد و همچنین ۲۳ سخنرانی و کارگاه مجزا غیر از ارائه مقالات خواهیم داشت و موضوعاتی همچون، حفاظت و کیفیت تصویر در سی تی اسکن، رادیوگرافی دیجیتال، ماموگرافی تصویربرداری های هیبرید مانند پت / سی تی و ام آر آی مورد بحث و گفتگو قرار می‌گیرد.
مهدوی گفت: با افزایش تعداد دستگاه های سی تی اسکن از 0.2 دستگاه به 7.7 دستگاه به ازای یک میلیون نفر از سال 82 تا سال 93 اهمیت امر حفاظت از بیمار در برابر پرتوهای یون ساز و کاهش دز تجمعی جامعه را نشان می دهد.
وی در ادامه گفت: دو پانل به صورت گفت‌و‌گو و بحث در مورد حفاظت کارشناسان و پرسنل در برابر اشعه یونیزان و یک پانل نیز در مورد موارد قانونی در تکنولوژی رادیولوژی برگزار خواهد شد.
مهدوی با اشاره به اهمیت کیفیت تصویر رادیولوژی گفت: استفاده از دستگاه‌های پیشرفته، بروز رسانی دستگاه‌های قدیمی و انجام کنترل کیفی استاندارد در حفاظت بیمار و ارائه کیفیت بهتر تصویر اهمیت دارد.


سی و پنجمین کنگره رادیولوژی ایران و هفدهمین کنگره علوم پرتو نگاری ایران با محورهای حفاظت در برابر اشعه ، تصویربرداری در زنان و مامایی ، تصویربرداری آنکولوژی ، تصویربرداری دستگاه عصبی، تصویربرداری هیبرید 3 تا 6 اردیبهشت 98 در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار می شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت www.icr2019.ir مراجعه و یا با تلفن 44462078 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 999645

وب گردی

وب گردی