نظارت دقیق بر کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی با خودکفایی میسر خواهد شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، گفت: خودکفایی در تولید صیفی‌جاتی از قبیل گوجه، فلفل و خیار باعث می شود که بتوانیم نظارت دقیق‌تری بر کیفیت و سلامت محصولات داشته باشیم.

ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره کاشت بذرهای خیار، گوجه و فلفل و خود کفایی در صیفی‌جات اظهار کرد: استفاده از امکانات صنعتی و جلوگیری از اقدامات سنتی در حوزه کاشت بذر صیفی جات، باعث صرفه جویی در مصارف و افزایش تولید خواهد شد.

وی افزود: باتوجه به این که کشور در شرایط تحریم قرار دارد، خودکفایی در این حوزه می تواند گامی مهم برای افزایش تولید و نگاه به ظرفیت های داخلی کشور باشد.

نظری تصریح کرد: خود کفایی در تولید صیفی‌جاتی از قبیل گوجه، فلفل و خیار باعث می شود که بتوانیم نظارت دقیق تری بر کیفیت و سلامت محصولات داشته باشیم که محصول ارائه شده به مردم، از نظر بهداشتی و سلامت از جایگاه بالایی برخوردار باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور گفت: همچنین این اقدامات باعث می شود که از منابع موجود به صورت بهینه استفاده کنیم و در مصرف آب و دیگر انرژی ها صرفه جویی شود؛ در عین حال تولیدات افزایش پیدا کند و بتوانیم غذای سالم در سفره مردم جامعه داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به کار تحقیقاتی که دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان در حوزه تولید بذر سیفی جات انجام داده اند، اذعان داشت: در این کار تحقیقاتی که در واحد خوراسگان انجام شده است، شناسایی آفات و مقابله با آن ها و همچنین کیفیت و سلامت محصولات بررسی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 999667

وب گردی

وب گردی