رئیس قوه قضائیه با حضور در یکی از دانشگاه‌ها به صورت مستقیم نکات دانشجویان را بشنود

جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای سرگشاده به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد در آغاز فعالیت، در یکی از دانشگاه های کشور حضور یافته و به صورت مستقیم نکات دانشجویان را بشنود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جنبش عدالتخواه دانشجویی طی نامه‌ای سرگشاده به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه پیشنهاد داد در آغاز فعالیت در قوه قضائیه، در یکی از دانشگاه های کشور حضور یافته و به صورت مستقیم و چهره به چهره نکات دانشجویان را بشنود و مشکلات را از نزدیک لمس کند.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

مردم ایران در سال های اخیر اخبار نامناسبی از بروز فساد و تخلف از سوی خویشاوندان نسبی برخی مسئولین عالی رتبه ی کشور شنیده اند. جدا از اینکه معاندین خارجی برای سواستفاده از این مفاسد جهت هجمه به نظام اسلامی دست و پا می زنند، مطالبه حقیقی این است که در رسیدگی و روند قضایی افراد خاص و نامدار با دیگران کمترین تفاوتی حس نشود.

با توجه به اینکه ریاست قبلی این قوه چند سال است در ابلاغ و اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی مبنی بر رسیدگی به اموال مسئولین کوتاهی کرده است، لطفا در اولین فرصت اجرای این اصل را محقق کنید.

در آن قوه لازم است تا در اولین اقدامات، شاهد توقف و برچیده شدن فرهنگ «تو چه کاره ای؟» و حذف رویکرد دوره پیشین در برخورد با آمرین به معروف و مبارزین با فساد باشیم. با توجه به درخواست بر زمین مانده رهبری از آقای آملی لاریجانی جهت معرفی و مشهور ساختن قضات شجاع و خدوم، ان شاالله زحمت این اقدام را نیز شما بر عهده بگیرید. جنبش عدالتخواه دانشجویی در ماه های اخیر پیگیر اتفاقات رخ داده میان دانشگاه الزهرا و اهالی ده ونک بوده است.

با تحقیقات و بررسی های صورت گرفته مطلع شدیم که در روند قضایی آن پرونده ها ایرادات و خطاهای جدی قضایی و شرعی وجود دارد (که اسناد حقوقی آن را به تفصیل خدمت تان تقدیم می کنیم). لذا درخواست داریم با ورود به جزئیات حقوقی موضوع، این پرونده مفتوح را به سرانجام برسانید. تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرمجاز در کشور شدیدا رو به فزونی ست. چنانچه می دانید یکی از سه عضو کمیسیون ماده ۱۰۰ نماینده آن قوه بوده و بخشی از نقش پیشگیری و برخورد با این اتفاق به قوه قضائیه بازمیگردد. لذا نیاز است جدیت بیشتری از سوی آن نهاد در اعمال و تسریع حکم تخریب برای ساخت و سازهای غیرمجاز صورت پذیرد.

از جمله رویکردهای غلط ریاست پیشین قوه، عدم حضور در میان دانشجویان و جلسات پرسش و پاسخ دانشگاهی بود! چنین رویه ای را مقدمه فاصله گیری و به طبع آن، تحلیل های غیرواقعی رئیس قوه قضائیه از ذهنیت و مطالبات مردم می دانستیم. توصیه و پیشنهاد ما به شما این است که در آغاز فعالیت، با حضور در یکی از دانشگاه های کشور و شنیدن مستقیم نکات دانشجویان، سنت اشتباه گذشته را نفی کنید. لازم به ذکر است، ضمن آنکه معتقدیم موارد فوق موضوعات اصلی پیرامون ضعف های قوه قضائیه نمی باشد، لیکن تحقق مسائلی که در حضور آقای آملی لاریجانی امیدی به پیشبرد آن نبود، از فوریت ویژه ای برخوردار است. همچنین پیشاپیش به اطلاع تان می‌رساند اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در روزهای آتی متنی تفصیلی از آسیب های اساسی قوه قضائیه منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999671

وب گردی

وب گردی