مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد، زیر ساخت مناسبی برای توسعه امور دانش بنیان است

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد، زیر ساخت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری بوده که علاوه بر اشتغال زایی، منجر به گسترش خلاقیت دانشجویان خواهد شد.

پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد و تاثیر آن بر ایجاد اشتغال در کشور گفت: ایجاد مدارس مهارتی در دانشگاه آزاد، زیر ساخت مناسبی برای گسترش فعالیت‌های دانش بنیان و توسعه فناوری است.

وی افزود: مدارس مهارتی، منجر به توسعه توانمندی و خلاقیت دانش آموزان در سطح مدارس سما و دانشجویان دانشگاه آزاد در کلیه واحدهای سراسر کشور خواهد شد.

نجفی متذکر شد: بدون تردید، رکن اساسی در توسعه هر جامعه‌ای پرورش نیروی انسانی توانمند است و مدارس عالی مهارتی در دانشگاه آزاد منجر به تربیت فارغ‌التحصیلانی توانمند و کارآمد خواهد شد که تحقق اهداف کلی این مدارس در آینده نه چندان دور، موجب کار‌آمدی بیشتر مراکز آموزش عالی در عرصه اشتغال و کارآفرینی کشور خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: حضور دانشجویان در مدارس عالی مهارتی تخصصی در رشته‌‌های مرتبط با امور دانش‌‌بنیان، منجر به توسعه این امر و خودکفایی در تولید محصولات دانش‌‌بنیان خواهد شد که سرآغازی برای تولید ملی در ارائه بسیاری از محصولات مهم و مورد نیاز کشور است.

نجفی تاکید کرد: آنچه مسلم است، مدارس مهارتی با تکیه بر امور دانش بنیان در دانشگاه آزاد، علاوه بر ایجاد اشتغال، منجر به ایجاد محصولاتی با تکیه بر دانش بومی شده که بدون تردید دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ارتباط میان مدارس مهارتی دانشگاه آزاد با مراکز دانش بنیان و صنایع گوناگون باید گسترش یابد تا دانشجویان این مدارس از نزدیک با مهارت‌های مربوط به امور دانش‌بنیان و چگونگی ارتباط با صنایع مختلف آشنا شده و در چرخه تولید ملی حضور یافته و به این ترتیب، دانشگاه آزاد پرچمدار حضور در تولیدملی کشور خواهد شد.

گفتنی است، 16 بهمن ماه 97، مدرسه عالی مهارتی حقوق دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب با حضور مسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد و این مدرسه تحت نظارت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب شروع به فعالیت خواهد کرد.

دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در این مدرسه، در محیطی شبیه‌سازی شده می‌‌توانند از نزدیک با بخش‌های مختلف یک مجتمع قضائی که براساس ساختار یک مجتمع قضائی طراحی شده آشنا شوند و در اشتغال و مهارت‌افزایی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نقش‌آفرینی کنند.

ایجاد مدارس مهارتی رباتیک و انیمیشن از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد در مدارس سما و واحدهای مختلف دانشگاهی است که در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999673

وب گردی

وب گردی