تأسیس رشته های جدید پزشکی در واحد اردبیل

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل گفت: تأسیس رشته‌های جدید در حوزه پزشکی، غیرپزشکی و تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و ایجاد مدارس ورزشی از برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، دکتر اسحاق رسولی در جلسه شورای اداری پایان سال 97 که در واحد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: همکاران واحد اردبیل بدون توجه به مشکلات اقتصادی دلی کار می‌کنند و موفقیت‌های حاصله نتیجه زحمت‌های همکاران است.

وی افزود: مدرک‌گرایی به درد جامعه نمی‌خورد و تخصص افراد است که به درد جامعه و فرد می‌خورد و معتقدیم با توجه به نیازهای جدید جامعه، خلق ارزش‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی باعث ایجاد ارزش اقتصادی خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه به دنبال ارزش افزایی در دانشگاه هستیم، تاکید کرد: با پیشگامی در تحقیقات در فصل جدید برای حل مشکلات یا راهی پیدا می‌کنیم و یا راهی خواهیم ساخت و باید به این نکته توجه کرد که گنجینه عظیمی در دانشگاه داریم، سرمایه علمی و فکری که شامل اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل اظهار کرد: نوع ارتباط، تعامل و همکاری سرمایه انسانی با هم است که سرمایه اجتماعی را بوجود می‌آورد و بستر و زمینه‌ای برای حل تمام مشکلات شهری و استانی می‌شود.

وی به تغییر نگرش و فرهنگ سازمانی اشاره کرد و افزود: سازمان رشد کرده و نقشه راه دانشگاه مشخص است و با استفاده از فکرها و ایده‌های جدید در تسریع برنامه قدم برداشته است و تعدادی اصول راهنما نیز انتخاب کرده است.

رسولی مسئله‌گرایی، نوآوری و تعالی معنوی را در این مسیر از اصول راهنما معرفی و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اردبیل از زنده‌ترین و پویاترین دانشگاه‌های استان است و در این واحد هر معاونت پنج طرح تحولی خواهند داشت و در کنار آن به بهبود مستمر هم توجه می‌کند.

رسولی برنامه‌های سال آینده دانشگاه را نقطه‌ی عطفی در فعالیت‌های دانشگاه برشمرد و خبر داد: در حوزه آموزش ایجاد یونی هتل مرکز سرعین، تالار فرهنگی-خدماتی، مرکز سنجش سلامت و استعدادیابی ورزشی، سرای نوآوری از جمله فعالیت‌هایی است که سال 98 به جدیت دنبال خواهد شد.

رئیس واحد اردبیل ضمن یادآوری شعار هر فارغ التحصیل یک مهارت و یک تخصص اظهار کرد: تأسیس رشته‌های جدید در حوزه پزشکی، غیرپزشکی و تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و ایجاد مدارس ورزشی از برنامه‌های پیش‌روی دانشگاه است.

وی افزود: خط تولید گیاهان دارویی و روشنایی هوشمند به بهره‌برداری و تجاری‌سازی رسیده‌اند و مرکز آموزش زبان انگلیسی و مرکز جامع روانشناسی و روان‌درمانی تأسیس شده‌اند.

رسولی همچنین به مرکز تحقیقات انرژی، آب و گیاهان دارویی در واحد اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم از تمام ظرفیت‌ها استفاده کنیم و نیازهای جامعه را برطرف کرده و در جهت هم‌افزایی علم و ثروت حرکت کنیم.

وی به افزایش برگزاری برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: رویکرد فرهنگی در واحد اردبیل هم برای اعتباربخشی دانشگاه و هم تقویت اجتماعی دانشگاه با مشارکت سازمانها و نهادها مورد توجه قرار گرفته است.

در ادامه حجت الاسلام سیف اله مدبّر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز به تأثیر نشاط در زندگی فردی و اجتماعی افراد اشاره کرد و اظهار کرد: شادی، انبساط خاطر، آرامش روحی و نشاط سبب تقویت دین افراد می‌شود.

حجت الاسلام سیف اله مدبّر تاکید کرد: برای امور دینی از نشاط، استعانت و کمک بگیرید و دین را غلیظ نشان ندهید و تلاش کنید در کارهایتان دین را لطیف و بشّاش و خوشایند نشان دهید.

اجرای موسیقی سنتی، هنرنمایی برخی از کارکنان و اهدای هدایایی بر اساس قرعه‌کشی از دیگر برنامه‌های شورای اداری پایان سال دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل بود.

کد خبر: 999720

وب گردی

وب گردی