برآورد نیروی انسانی نظام سلامت برای اولین‌بار

باقر لاریجانی گفت: باید آموزش دانشجویان دکتری در مسیر دانشگاه‌های نسل سوم ارتقا یافته و در این مقطع دانشجوی کارآفرین تربیت شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، باقر لاریجانی در نشست منطقه آمایشی ۸ با اشاره به نقش این منطقه در تدوین سند برآورد نیروی انسانی نظام سلامت، گفت: این اولین بار است در نظام سلامت چنین محاسبه‌ای انجام می‌شود که در هر رشته به چه تعداد نیروی انسانی نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه سابق بر این مطالعاتی در وزارت بهداشت انجام شده بود، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مناطق، آمایش این سند در سطح ملی و منطقه‌ای پیاده شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم جلب مشارکت اعضای هیئت علمی و دانشجویان در اجرای برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی تأکید کرد و گفت: لازم است در این راستا با همفکری‌های لازم، این همراهی ایجاد شود.

وی ادامه داد: فاصله جغرافیایی دانشگاه‌های منطقه زیاد بوده و بهتر است از بسترهای مجازی برای رشد دانشگاه‌های منطقه استفاده شود.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی به اقداماتی که در زمینه مرجعیت انجام شده اشاره و اذعان کرد: دانشگاه‌های منطقه باید نقشه حرکت خود به سمت مرجعیت را ترسیم و مشخص کنند که نقاط کلیدی فعالیت آن‌ها چیست.

وی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آمایشی ۸ گفت: می‌توان از این ظرفیت‌ها در سطح کلان منطقه استفاده کرد که گروه‌های منطقه‌ای این امکان را برای رشد دانشگاه‌های کوچک‌تر منطقه فراهم می‌کند.

لاریجانی با اشاره به تداوم اعتباربخشی در منطقه آمایشی ۸ تصریح کرد: ایجاد بسترهای مجازی می‌تواند ارزش زیادی در منطقه ایجاد کند. لازم است آموزش دانشجویان دکتری در راستای حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم ارتقا یابد به همین دلیل در این مقطع باید دانشجوی کارآفرین تربیت شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت بر لزوم نوآوری در آموزش تأکید کرد و ادامه داد: مناطق باید در بسته‌های مختلف برای کشور الگو شوند و در مأموریت‌ها نقش ملی داشته باشند تا مناطق از زیرساخت‌های یکدیگر در سطح ملی بهره‌برداری کنند.

لاریجانی اضافه کرد: دوره‌های مهارتی می‌توانند برخی نیازهای کشور را مرتفع کرده و مناطق باید بررسی کنند که چگونه با بهره‌برداری از دوره‌های مهارتی به نیازهای ملی پاسخ دهند.

کد خبر: 999816

وب گردی

وب گردی