200 کاروان دانشجویی به عتبات عالیات اعزام شدند

در دو ماه آخر سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ کاروان دانشگاهی با جمعیتی بیش از ۸ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند.

به گزارش ایسکانیوز بنا بر اعلام ستاد عتبات دانشجویی امسال بیستمین دوره اعزام زائران عتبات دانشگاهیان از ابتدای بهمن آغاز شده و تا اواسط اردیبهشت نیز ادامه خواهد داشت. تاکنون یعنی در دو ماه آخر سال ۹۷ بیش از ۲۰۰ کاروان دانشگاهی با جمعیتی بیش از ۸ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

در این دوره علاوه بر برنامه‌های ویژه بعثه مقام معظم رهبری در حرم مطهر امام حسین (ع)، حرم مطهر حضرت اباالفضل (ع) و خیمه‌گاه، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز چهار برنامه اصلی برای زائران دانشجویی و دانشگاهی تدارک دیده که از جمله آن برگزاری مراسم سلام اول به صورت دسته جمعی در مقابل باب القبله حضرت سیدالشهداء (ع) است.

یکی از برنامه‌های فرهنگی دیگر ستاد که به صورت انحصاری برای کاروان‌های دانشگاهی برگزار می‌شود و طبق نظرسنجی‌های انجام شده در دوره‌های گذشته از استقبال بسیار خوبی برخوردار بوده، همایش «أحلی من العسل» در کربلای معلی است.

این برنامه روایتگری که در سالن همایش‌های بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار می‌شود، تلفیقی از واقعه عاشورا و هشت سال دفاع مقدس است که با اجرای راویان بعثه مقام معظم رهبری برای دانشجویان به تصویر کشیده می‌شود.

برگزاری زیارت مرقد مطهر حضرت حرّ بن یزید ریاحی و سرانجام مراسم وداع و قرائت پیمان‌نامه با کربلای معلّی از دیگر برنامه‌های ستاد در مدت حضور زائران دانشگاهی در کربلا به شمار می‌رود.

کد خبر: 999817

وب گردی

وب گردی