گسترش همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه‌های کنیا با دانشگاه یزد

سفیر کنیا و دبیر اول آن کشور در نشستی با رئیس دانشگاه یزد درخصوص توسعه همکاری‌های علمی بین این دانشگاه و دانشگاه‌های کشور کنیا به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه یزد، دکتر محمدصالح اولیاء رئیس دانشگاه یزد این دیدار را فرصت مناسبی برای گسترش همکاری علمی دانست.

سپس روقیه ا.سوبو، سفیر کنیا توضیحاتی در خصوص دانشگاه‌های این کشور ارائه کرد و گفت: در کنیا دانشگاه‌ها به صورت دولتی و غیردولتی اداره می‌شوند و در دانشگاه‌های دولتی هزینه تحصیل نسبتاً زیاد است.

وی افزود: دانشجویان کنیا علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌هایی چون پزشکی، مهندسی، تکنولوژی و IT هستند.

سفیر کنیا دانشگاه‌های نایروبی و کنیاتا را از دانشگاه‌های مطرح کشور کنیا برشمرد و بر گسترش همکاری‌های علمی دو جانبه تأکید کرد.

دکتر محمدعلی حداد رئیس دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه یزد نیز با اشاره به تاریخچه دانشگاه یزد گزارشی از تعداد دانشجویان دانشگاه، تعداد پردیس‌ها و دانشکده‌های مستقل، رشته ها و مقاطع تحصیلی، امکانات رفاهی دانشگاه از جمله خوابگاه‌های دانشگاه ارائه کرد
وی با اشاره به رتبه دانشگاه یزد در ایران و جهان و جوان بودن دانشگاه به پتانسیل‌های بالقوه علمی دانشگاه یزد برای گسترش همکاری‌های ایران با دانشگاه‌های مختلف دنیا اشاره کرد.

در پایان نشست طرفین پیرامون برنامه تبادل دانشجو و استاد در دانشگاه‌ها تصمیماتی اتخاذ کرده و مقرر شد بررسی‌های اولیه پیرامون انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی مابین دانشگاه یزد و دانشگاه‌های تراز اول کنیا انجام پذیرد.

کد خبر: 999823

وب گردی

وب گردی