تامین نیاز خطوط نورد شرکت‌های فولادسازی کشور

توسط یک شرکت دانش بنیان تولید انواع غلتک های نورد ورق فولاد برای نخستین بار در کشور تامین شد .

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، میر محمد صادقی عضو هیات مدیره شرکت تولیدی چدن سازان درباره تولید این غلتک ها گفت : تولید انواع غلطک های نورد ورق فولاد برای نخستین بار در کشور و برای مصارف شرکت های برزگ فولاد سازی انجام می شود .

وی با اشاره به این موضوع که به غیر از ایران تنها کشور کره و ژاپن در آسیا این غلطک ها را تولید می کنند گفت : ما به غیر از این دو کشور با اروپایی ها برای تولید غلطک های نورد ورق فولاد به رقابت می پردازیم .

صادقی افزود : غلطک های خطوط نورد شرکت های بزرگی مانند فولاد مبارکه ، ذوب آهن اصفهان ، فولاد خوزستان ، گروه ملی فولاد ایران و ده ها کارخانه نورد دیگر را این شرکت دانش بنیان تامین می کند .

وی ضمن اشاره به این موضوع که این شرکت جزو نخستین های تولید غلطک نورد ورق فولاد در کشور بوده است گفت : با تولید این محصول دانش بنیان ما سالانه 40 تا 50 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه داریم .

صادقی درباره افزایش میزان اشتغالزایی با تولید این محصول دانش بنیان گفت : درحال حاضر 250 نفر به طور مستقیم و درحدود 500 نفر هم به صورت غیر مستقیم در بخش خدمات ماشین کاری و غلطک با این شرکت همکاری می کنند .

وی با اشاره به این موضوع که این شرکت جزو شرکت های بورسی است گفت : با توجه به تولید محصول دانش بنیان ما توانستیم در زمره تولید کنندگان در بورس فعال شویم و در افزایش سهم سهام ما دربورس تاثیرگذار باشد .

وی همچنین درباره دریافت حمایت ازمعاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد : درحال حاضر در حال انجام اقداماتی در جهت رفع موانع برای دریافت حمایت از جمله معافیت های مالیاتی و تسهیلات از معاونت علمی هستیم .

عضو هیات مدیره این شرکت دانش بنیان خاطر نشان کرد : این شرکت سعی در مدیریت و راهبری طرح های اقتصادی با محوریت صنایع فلزی در جهت ارزش آفرینی برای مشتریان داخلی و خارجی، ذینفعان و شرکای تجاری خود دارد که در این راستا از دانش و فناوری های نو و سرمایه انسانی خلاق، متخصص و متعهد بهره می گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 999853

وب گردی

وب گردی