نمکی : رسالت رسانه ها پرهیز از دل مردگی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نخستین رسالت رسانه ها، ایجاد امید و پرهیز از دل مردگی و یاس در بین مردمی است که فشارهای زیادی را تحمل می کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وازرت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ سعید نمکی شامگاه یکشنبه در آیین بهره برداری و آغاز ساخت 47 پروژه بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تاکید کرد: باید به کمک رسانه ها و صدا و سیما در جامعه غم زدایی و نشاط افزایی کنیم و اقدام هایی انجام دهیم که مردم دچار روان پریشی نشوند.
وی ادامه داد: یکی از کارهایی که سه دهه پیش در وزارت بهداشت انجام دادیم، ادغام مراقبت های سلامت روان در شبکه بهداشت و درمان بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: خدمات نظام سلامت چشمگیرترین دستاوردهای پس از انقلاب اسلامی است که این حاصل زحمت ها و کوشش های همکاران ما در وزارت بهداشت است.
نمکی افزود: به عنوان یکی از سربازان نظام سلامت باید بگویم در حوزه سلامت آنچه داشتیم و حالا داریم، قابل مقایسه نیست و کارهایی انجام شده در حوزه سلامت، یک انقلاب بعد از انقلاب اسلامی است.
وی ادامه داد: سال 57 پوشش واکسیناسیون در کشور 30 درصد بود که امروز به 100 درصد رسیده و واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی از حدود یک هزار و 50 به 18 هزار مرکز افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: سال 57 از هر یک هزار تولد زنده، 120 نوزاد به یک سالگی و 174 کودک به پنج سالگی نمی رسیدند اما امروز این شاخص ها به یک دهم کاهش یافته است.
نمکی اظهار کرد: در اوایل انقلاب هفت دانشکده پزشکی، 600 دانشجوی پزشکی و 14 هزار و 700 پزشک که بیشتر خارجی بودند در کشور وجود داشت.
وی ادامه داد: اما امروز تعداد دانشکده های پزشکی به افزون بر 82 دانشکده، دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه های دولتی به 6 هزار و 100 دانشجو و تعداد پزشکان به 140 هزار پزشک افزایش یافته است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید است که توسعه زیرساخت ها، افزایش دسترسی مردم به خدمات، کاهش پرداخت هزینه های کمرشکن سلامت، ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج و گسترش پوشش بیمه را دنبال می کند.
وی ادامه داد: ایران به یکی از کشورهای برتر منطقه در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: سال آینده با کمک خدا و همراهی مردم و سازمانهای مردم نهاد تلاش می کنیم که به پیشگیری از بیماری های غیرواگیر مانند سرطان، دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی و عروقی و همچنین حوادث جاده ای توجه ویژه کنیم زیرا این بیماری ها، تهدید جدی نظام سلامت هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بسیج همگانی برای مبارزه با فشار خون در سال آینده با مشارکت مردم و سازمانهای مردم نهاد راه اندازی می شود.
نمکی یادآور شد: از هر 100 بیمار، 40 نفر از بیماری فشار خون خود خبر ندارند و زمانی متوجه بیماری خود می شوند که باید در بخش های مراقبت های ویژه بستری شوند.
وی گفت: بنابراین کمک به پیشگیری و کنترل فشار خون که قاتل خاموش است، کمک به نظام سلامت و خود مردم است.
وی عنوان کرد: طرح تحول نظام سلامت در سال آینده ادامه می یابد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ایجاد پانسیون برای پزشکان در مناطق محروم و کمتر برخوردار جهت ماندگاری بیشتر آنها در این مناطق یکی از اقدام هایی مورد توجه وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999898

وب گردی

وب گردی