خرید و فروش گوشی در بازار موبایل نصف شد

رئیس اتحادیه دستگاههای مخابراتی گفت: با توجه به تغییرات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار، توان مردم برای خرید گوشی کاهش یافته و شواهد نشان می دهد در آستانه نوروز خرید و فروش موبایل نصف شده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، مهدی محبی در مورد وضعیت بازار گوشی تلفن همراه در آستانه نوروز ۹۸، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز و گرانی دلار، مردم تمایلی برای خرید گوشی موبایل ندارند.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و ارتباطی و تلفن همراه گفت: از آنجایی که شرایط اقتصادی کشور با بازار گوشی تلفن همراه رابطه مستقیم دارد، با افزایش نرخ دلار، قیمت گوشی نیز افزایش پیدا کرده و این موضوع باعث شده است، به‌رغم سال‌های گذشته امسال در آستانه عید نوروز، شاهد بازار پر رونقی نباشیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که امسال با افزایش قیمت گوشی و کاهش توان خرید مردم، بازار خرید و فروش گوشی موبایل مانند سال گذشته نیست و بررسی‌ها نشان می‌دهد که تقاضا نسبت به سال گذشته نصف شده است.

محبی با بیان اینکه با این وجود آرامش در این بازار حاکم است و شاهد ثبات قیمت گوشی‌ها هستیم افزود: قیمت گوشی‌های موجود در بازار نسبت به نوسان نرخ دلار، متعادل است و امیدواریم طی روزهای پایانی سال این بازار رونق بیشتری داشته باشد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 999904

وب گردی

وب گردی