رشد 300 درصدی میزان تولید خبر در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

دبیر هیأت رییسه دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: در یکسال گذشته در حوزه روابط عمومی سعی ما بر این بوده با بهره‌گیری از تمام ابزارهای موجود، دستاوردهای مجموعه بزرگ دانشگاه فنی و حرفه ای را به مسوولین و جامعه انتقال دهیم.

به گزارش روابط عمومی، صبح امروز بیست و ششم اسفند ماه، دکتر حسین سلمانی مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای در مصاحبه با خبرنگار این حوزه بیان داشت: برنامه‌ریزی و برقراری ارتباط چندسویه بین مخاطبان و سازمان با استفاده از شیوه‌های علمی و هنری یکی از رسالت‌های اصلی روابط عمومی است که خوشبختانه کارشناسان روابط عمومی دانشگاه با روحیه‌ای تعاملی، اطلاع‌رسانی دقیق بر پایه نیاز مخاطبان را در برنامه داشته و در راستای همبستگی بیشتر بین منافع دانشگاه و منافع عمومی گام برمی‌دارند.

وی ضمن تقدیر از حمایت های رسانه های جمعی، ارتباط صحیح با رسانه‌ها را از کلیدهای موفقیت عملکرد روابط عمومی دانشگاه برشمرد و افزود: رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است که می‌تواند در ترسیم اهداف، اولویت‌ها و تبیین برنامه‌های سازمان نقش به‌سزایی داشته باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها با رویکرد مشترک اطلاع‌رسانی در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم و مخاطبان، همواره نیاز به تعامل و پویایی بیشتر در حوزه‌های اطلاع‌رسانی مشترک دارند، گفت: بدون شک اطلاع دقیق از تعداد و کیفیت محتوای برنامه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، نیازمند ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین حوزه‌هاست که اداره کل روابط عمومی با انتخاب رابطان خبری و انسجام بخشی اطلاع رسانی در استفاده حداکثری از ظرفیت‌های رسانه‌ای اقدام کرده است.

این مقام مسوول، با اشاره به اهمیت فضای مجازی و نقش تأثیرگذار آن در جذب مخاطب بر استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های دانشگاه و روابط عمومی به‌ منظور ارائه تصویر واقعی از دانشگاه تأکید و تصریح کرد: رسانه‌های اجتماعی برای روابط عمومی‌ها، فرصت بی‌نظیری برای پایش افکار عمومی و بازخورد اطلاعات و خدمات دانشگاه به وجود می‌آورد.

سلمانی با بیان اینکه امروزه حرکت به سمت روابط عمومی الکترونیک باید هدف اصلی روابط عمومی‌ها باشد، افزود: باید در راستای اهداف و فرمایش‌های مقام معظم رهبری گام برداشته و با شناخت درست شبکه‌های اجتماعی و استفاده مناسب از هر کدام از آنها در اطلاع‌رسانی و ارتقای سطح آگاهی و بینش افراد جامعه نسبت به دستاوردهای دانشگاه بزرگ فنی و حرفه ای گام‌های مؤثری برداریم.

وی، بررسی مشکلات و چالش‌های پیش‌روی اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی و تلاش برای رفع آن، بسترسازی در فضای رسانه‌ای در حوزه دانشگاه و گسترش و تعمیق اطلاع‌رسانی با محور شناساندن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود دانشگاه را از جمله برنامه‌های روابط عمومی عنوان کرد.

سلمانی افزود: در سال جاری بیش از 2200 فقره خبر، مصاحبه و گزارش از بخش‌های مختلف دانشگاه تهیه و تنظیم شده و در پرتال دانشگاه بارگذاری و به رسانه‌ها از جمله خبرگزاری ها و روزنامه های کثیرالانتشار ارسال گردیده است، تعداد 20 نشست خبری در ستاد و استان ها برگزار و بیش از 50 ساعت مصاحبه زنده تلویزیونی و تولیدی از مسوولین دانشگاه در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمده که در مقایسه با سال های اخیر، 300 درصد رشد داشته است.

کد خبر: 999908

وب گردی

وب گردی