بازیگران زیست‌بوم ریلی شناسایی می‌شوند

 یکی از ماموریت های کمیته ریلی که به تازگی در ذیل ستاد  توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است، شناسایی بازیگران زیست بوم ریلی در کشور است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با چند کمیته تخصصی و اصلی فعالیت خود را نیمه دوم امسال آغاز کرد. یکی از کمیته های این ستاد، کمیته ریلی است که این کمیته در نظر دارد تا در راستای اهداف کلان کشور در بخش حمل و نقل ریلی، با تسهیل گری میان بازیگران مختلف زیست بوم ریلی، تجاری سازی و توسعه شرکت های دانش بنیان این بخش را تسهیل کند.

این اقدامات با بهره گیری از قابلیت ها و توانمندی های شرکت های دانش بنیان و شتاب دهنده ها، ایجاد زمینه رشد و توسعه اقتصادی در بازارهای داخلی و خارجی میسر خواهد شد.

یکی دیگر از ماموریت های این کمیته، رصد قابلیت های فناورانه کشور است. این کار کمک شناسایی فرصت های موجود صورت می گیرد. با این کار قابلیت های طراحی، ساخت، مدرن سازی و هوشمندسازی ناوگان حمل و نقل ریلی بهبود و ارتقا می یابد.

همچنین شناسایی ظرفیت ها و قابلیت های موجود حمل و نقل ریلی کشور و تدوین برنامه توسعه این بخش مهم ترین اولویتی است که توسط کارشناسان این حوزه تعریف شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 999947

وب گردی

وب گردی