چرخ کارخانجات سرامیکی و نساجی با مواد اولیه گرافنی بومی می‌چرخد

یک شرکت دانش بنیان داخلی موفق شد به کمک متخصصان داخلی، مواد گرافنی مورد نیاز صنایع مختلف مانند صنعت نساجی، سرامیک و پلی متر را به صورت بومی تامین کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همانطور که قرن بیستم را به علت انقلاب عظیمی که کشف و توسعه پلاستیک به همراه داشت، عصر پلاستیک نامگذاری کردند. قرن بیست و یکم را نیز می توان به نام عصرگرافن نام گذاری کرد. گرافن یک ماده خارق العاده و خالص است که به علت ساختار ساده و منظمش، ویژگی های منحصر به فرد و قابل توجهی دارد که هر کدام از این ویژگی ها می تواند انقلابی بزرگ در حوزه های مختلف علم و صنعت ایجاد کند.

یک شرکت دانش بنیان داخلی برای تامین نیاز داخلی اقدام به تولید مواد گرافنی مورد استفاده در آزمایشگاه ها، مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و صنایع مختلفی چون صنعت نساجی، سرامیک و پلی متر کرد.

به گفته صادق صادق زاده، مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، برخی مواد تولید شده در شرکت ما به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد و برخی به عنوان پوشش دهنده های ضد خوردگی، حرارت، سایش و اکسیداسیون کاربرد دارد.

وی افزود: شرکت نانو مواد گستران پارس به عنوان نخستین شرکت دانش بنیان تولید کننده مواد گرافنی از سال ۹۵ در کشور فعالیت می کند. محصولات شرکت ما تاییدیه نانو مقیاس را نیز از ستاد نانو دریافت کرده است.

این فعال دانش بنیانی در ادامه تصریح کرد: گرافن اکسید تک لایه، گرافن اکسید احیا شده و دیگر مواد گرافنی مورد نیاز مجموعه های تحقیقاتی نیز توسط شرکت ما تولید می شود.

وی ادامه داد: شرکت ما یک شرکت دانش بنیان است که تمرکز خود را بر تولید نانو مواد با ارزش و پوشش های ویژه قرار داده است و در تلاش است تا سهمی هرچند کوچک در اقتصاد دانش بنیان کشور داشته باشد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان داخلی درباره تعداد شاغلان در شرکت، گفت: در حال حاضر 5 نفر در شرکت ما مشغول به فعالیت هستند و قصد داریم که محصولات خود را سال آینده به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: اگز بتوانیم بازار بین المللی مناسب محصولات خود را پیدا کنیم می توانیم این محصولات را به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ترکیه و حتی چین صادر کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 999949

وب گردی

وب گردی