استفاده از پهپاد برای تحویل کالا به کشتی ها

شرکت ایرباس برای نخستین بار از ناوگان پهپاد خود برای تحویل کالا به کشتی های پهلو گرفته در بندر سنگاپور استفاده کرده است.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، به نقل از نیواطلس، شرکت ایرباس برای نخستین بار از ناوگان پهپاد خود برای تحویل کالا به کشتی های پهلو گرفته در بندر سنگاپور استفاده کرده است.

این طرح که راه های هوایی یا اسکای ویز نام گرفته، انتقال بسته های مختلف به انبوه کشتی های متوقف شده در بندر بزرگ سنگاپور را با سهولت بیشتری ممکن می کند.

استفاده از این فناوری نه تنها سرعت نقل و انتقال کالاهای مختلف را افزایش می دهد، بلکه ایمنی فعالیت های تجاری را نیز بیشتر می کند. ایرباس برای اجرای این طرح با چند شرکت لجستیک بندری در سنگاپور همکاری دارد که از جمله انها می توان به Wilhelmsen Ships Services و مقامات محلی در سنگاپور اشاره کرد.

اولین پرواز بدین منظور جمعه هفته گذشته انجام شد و یک پهپاد برخی اشیای تولید شده با چاپگر سه بعدی را به وزن 1.5 کیلوگرم به عرشه یک کشتی منتقل کرد.

پهپادهای یادشده معمولا مسیرهایی 1.5 کیلومتری را طی می کنند و متوسط مدت زمان پرواز آنها 10 دقیقه است. البته این پهپادها می توانند بارهایی با حداکثر وزن 4 کیلوگرم را در مسافتی حداکثر سه کیلومتری حمل کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 999960

وب گردی

وب گردی