آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «علم برای همه» برگزار شد

آیین اختتامیه چهارمین جشنواره «علم برای همه» در محل موزه ملی علوم و فناوری برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از موزه ملی علوم و فناوری، دکتر سیف اله جلیلی رئیس موزه ملی علوم و فناوری در این مراسم به تلاش ۹ ماهه همکاران موزه در برگزاری این جشنواره علمی اشاره کرد و افزود: موزه ملی علوم و فناوری برای رسیدن به اهداف متعالی خود که همان ترویج علم در جامعه است، شیوههای مختلفی از جمله برگزاری انواع کنفرانس، نشست، سخنرانی و گردهمایی علمی به کار میگیرد و یکی از این شیوهها، «جشنواره علم برای همه» است که هر ساله در هفته علم و با موضوعات روز جامعه برگزار میشود.
وی گفت: جشنواره سال گذشته با موضوع «همزیستی با زلزله» هم زمان با زلزله غرب کشور برگزار شد و امسال به موضوع تغذیه و سلامتی پرداختهایم.
دکتر جلیلی با بیان اینکه موزه ما به عنوان یک مرکز کوچک، انجام وظیفه میکند، تصریح کرد: کشور ما در زمینه تغذیه نیاز به برنامهریزی مدون دارد و باید شیوههای مصرف مواد غذایی اصلاح شود.
در ادامه، مرضیه ادهم متخصص علوم ارتباطات با بیان اینکه امروزه «رسانه» در همه موضوعات از جمله تغذیه نفوذ دارد، افزود: رسانهها اسپانسر محور هستند و دیگر آن اعتماد سابق به تلویزیون وجود ندارد بنابراین باید به تمام آنچه در رسانهها تبلیغ میشود شک کرد.
ادهم تصریح کرد: رسانهها سرعت انتقال را بالا بردهاند اما درستی اخبار و پیامها پایین آمده است و در چنین شرایطی، ما باید یاد بگیریم همه چیز را راحت نپذیریم و به دنبال منابع معتبر باشیم.
وی «سواد رسانهای» را توانایی تشخیص درستی و نادرستی اخبار و پیامها عنوان کرد و ادامه داد: با وجود نفوذ رسانهها در دنیای امروز، راه حلی که یونسکو در سال ۲۰۱۷ ارائه داد، «تفکر انتقادی» بود؛ یعنی فرد فرد جامعه مجهز به تشخیص درستی و نادرستی اخبار شوند.
به مناسبت اختتامیه چهارمین جشنواره علم برای همه، بازدید از موزه ملی علوم و فناوری و غرفههای این جشنواره برای همه بازدیدکنندگان «رایگان» بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 976978

وب گردی

وب گردی