هزینه ۲۳ میلیونی رتبه ۲‌ کنکور ریاضی در سال آخر تحصیلی

رتبه دوم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ گفت: من در سال آخر دوران متوسطه حدود ۲۳ میلیون هزینه کردم. این مبلغ شامل شهریه مدرسه و خرید کتاب‌های کمک درسی بود.

امیر پارسا بهرامی رتبه دوم گروه آزمایشی ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره منابع مطالعاتی خود برای قبولی در کنکور اظهار کرد: از کتاب‌های کمک درسی یا آموزشی استفاده می‌کردم؛ اما کتاب‌های درسی محور مطالعه‌ام بوده است. البته این کتاب‌ها به عنوان تنها منبع مطالعاتی برای کسب رتبه در کنکور کافی نیستند؛ اما در هر صورت، مطالب آن باید محور اصلی درس خواندن باشد.

وی ادامه داد: من در مدرسه غیر انتفاعی تحصیل کردم و در هیچ کلاس کنکور ثبت نام نکرده بودم و تنها در کلاس‌های فوق برنامه مدرسه، حضور داشتم.

بهرامی درباره میزان ساعات مطالعه روزانه دروس عمومی و تخصصی برای کنکور ۱۴۰۱ یادآور شد: میزان ساعات مطالعه من برای قبولی در کنکور، به طور میانگین روزهای تعطیل تقریبا ۹ تا ۱۰ ساعت بود؛ اما در روزهای غیر تعطیل، ساعات مطالعه‌ام به ۵ ساعت کاهش داشت.

این رتبه برتر گروه آزمایشی ریاضی و فنی، در پاسخ به این پرسش که شما برای کسب رتبه برتر در کنکور ۱۴۰۱ چه میزان هزینه کرده‌اید، گفت: من در سال آخر دوران متوسطه حدود ۲۳ میلیون هزینه کردم. این مبلغ شامل شهریه مدرسه و خرید کتاب‌های کمک درسی بود.

وی در مورد اینکه قصد دارد، چه رشته و دانشگاهی را برای تحصیل انتخاب کند، گفت: به احتمال زیاد؛ قصد دارم در دانشگاه شریف رشته مهندسی برق بخوانم. این انتخابم، بیشتر به علت علاقمندی بود تا بازار کار.

رتبه دوم کنکور ریاضی با بیان اینکه موافق و مخالف برخی از تغییرات کنکور ۱۴۰۲ هستم، خاطرنشان کرد: به عقیده من، حذف دروس عمومی از کنکور بسیار عالی است؛ اما مخالف برگزاری چندباره کنکور در سال هستم، چون مباحث بیشتر دروس به هم پیوسته و مرتبط هستند و این موضوع شاید بر نحوه مطالعه و برنامه ریزی درسی لطمه وارد کند. همچنین داوطلبانی که برای سال دوم یا بیشتر کنکور می‌دهند نسبت به دانش آموزان تسلط بیشتری بر دروس دارند و این موضوع باعث بی‌عدالتی می‌شود. علاوه بر این مطالب،  در تعیین تراز کنکور هم مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =