مردم از تزریق واکسن استقبال نمی‌کنند/ سویه جدید کرونا، سیستم تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد

رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه هنوز از سوی اغلب افراد جامعه آنطور که باید واکسیناسیون دوزهای یادآور مورد استقبال قرار نگرفته است، گفت: بی شک در صورت عدم توجه به تزریق واکسن، عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات و تکایا بعد از تاسوعا و عاشورا باید منتظر موج دیگر کرونا بود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، بر اساس آخرین اخبار درباره کرونا باید به این امر تاکید کرد که در کشور ساب واریانت‌های جدید، موج هفتم بیماری کرونا شکل گرفته و قابلیت انتشار این ساب‌واریانت‌ها از شدت فراوان برخوردار است، طبیعتا در این شرایط میزان مبتلایان به کرونا، بستری  و مرگ و میر کرونا افزایش می‌یابد. هرچند این سویه همچون دلتا افزایش مرگ و میرهای کرونایی را به دنبال ندارد. امسال از سوی وزارت بهداشت و درمان فقط رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری هیات‌های مذهبی و تجمعات تاکید شده است. با این وجود، در جامعه شاهد عدم توجه بخش قابل توجهی از مردم به زدن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم. از سوی دیگر بر اساس اظهارات مسئولان در وزارت بهداشت و درمان در سویه جدید کرونا اغلب مبتلایان به شکل سرپایی درمان شده و اغلب فوت شدگان هم از گروه مبتلایان به بیماری‌های خاص یا  بیماری زمینه‌ای هستند.

محمد قیطاقی، رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: فرد مبتلا به کرونا بعد از گذراندن دوران درمان به زندگی عادی خود ادامه داده و جای نگرانی نیست. در سویه‌های قبلی کرونا ۳۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی برای مبتلایان به کرونا اختصاص یافت، اما هم اکنون بخش فعال کرونا در مراکز درمانی کاهش یافته است.

وی افزود: در این سویه کرونا به دلیل تزریق واکسن شدت ابتلا به بیماری کاهش یافته است. هرچند نباید نسبت به کرونا با ساده انگاری و کم توجهی به پروتکل‌ها اقدام کرد، بلکه سویه جدید کرونا به دلیل تزریق واکسن بیشتر سیستم تنفسی فوقانی را تحت تاثیر قرار داد و افراد به شکل سرپایی درمانی می‌شوند.

رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد تاکید کرد: با توجه به اینکه در دهه اول محرم شاهد برگزاری هیات‌ها، تکایا و تجمعات مذهبی هستیم و یکی از الزامات مورد توجه در مهار بیماری‌های واگیردار عدم شرکت در تجمعات یا توجه به پروتکل‌های بهداشتی در مراسم عزاداری است، چون کم توجهی به این امر باعث افزایش مبتلایان به کرونا می‌شود.

قیطاقی با بیان اینکه برگزاری هیات‌های مذهبی از اهمیت برخوردار است و نمی‌توان به باورها کم توجهی کرد، افزود: بی‌شک اجرای پروتکل‌های بهداشتی در مهار و مدیریت این بیماری در برگزاری مراسم عزاداری از اهمیت برخوردار است.

عدم استقبال مردم از تزریق واکسن کرونا

وی با بیان اینکه در وضعیت کنونی برخی از افراد اخبار ضد علمی در زمینه تزریق واکسن‌های تاریخ مصرف گذشته را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و گروه‌هایی از جامعه هم تحت تاثیر قرار گرفتند، افزود: قبل از هر گونه اظهار نظر در این زمینه باید منشا بروز چنین بحث‌های غیرعلمی شناسایی شود، چون هنوز از سوی اغلب افراد در جامعه آنطور که باید واکسیناسیون دوزهای یادآور مورد استقبال مردم قرار نگرفته است.

به گفته رییس بیمارستان آریا دانشگاه آزاد اسلامی مشهد حال باید به این مقوله توجه کرد که در صورت عدم توجه به واکسن، عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات و تکایا بعد از تاسوعا و عاشورا باید منتظر موج دیگری از کرونا بود. در این شرایط  به تمامی افراد تزریق واکسن کرونا، رعایت بهداشت فردی، زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1149717

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =