۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

دانشگاه‌های برتر جهان در حوزه آموزش‌ مهارت‌های زندگی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانش‌آموزان دبیرستانی وقتی وارد بازار کار می‌شوند، در دوراهی قرار می‌گیرند؛ اینکه باید مدرک سنتی دانشگاه بگیرند یا به سراغ برنامه‌هایی بروند که آنان را به مهارت‌های عملی و مادام العمر مجهز می‌کند. خوشبختانه، برخی از دانشگاه‌ها برنامه‌هایی در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی واقعی به دانشجویان ارائه می‌دهند که برای موفقیت دانشجویان ضروری‌تر از کلاس درس به نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

معرفی دوره‌های عجیب و غریب دانشگاه‌ها/ آموزش مفاهیم درباره زندگی خون‌آشام‌ها و فرهنگ زامبی‌ها

عوامل مختلفی بر سودمندی مهارت‌های زندگی تأثیر می‌گذارند که اغلب به شرایط، عقاید، سن، موقعیت جغرافیایی و فرهنگ فرد بستگی دارد. آنها همچنین ممکن است نه فقط در زندگی دانشگاهی بلکه در مراحل مختلف زندگی دانشجویان کارآمد باشد.

در گزارش زیر برترین دانشگاه‌هایی که در زمینه ارائه مهارت‌های زندگی مانند امور مالی، ارتباطات، رهبری، مدیریت و غیره فعال هستند، معرفی شده‌اند.

دانشگاه ویسکانسین - مدیسون

در دانشگاه ویسکانسین اساتید و مشاوران بر آماده‌سازی دانشجویان برای مشاغلی که کیفیت زندگی فرد را افزایش می‌دهند، متمرکز هستند. این دانشگاه رشته‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که بر تجهیز دانشجویان به مهارت‌های عملی از جمله جامعه‌شناسی، اقتصاد، بازاریابی، روانشناسی و امور مالی شخصی متمرکز است. این دوره‌ها در قالب ۲ برنامه مقطع کارشناسی که بر رفاه اقتصادی دانشجویان و جامعه تمرکز دارد، ارائه می‌شود.

در پایان برنامه، فارغ التحصیلان دانشگاه باید بتوانند از طریق فرصت‌های مختلف فراتر از یادگیری کلاس درس، به سازمان‌های دانشجویی پیوسته و دوره های کارآموزی را بگذرانند، همچنین علاوه تمرین بر مشارکت در جامعه، به مهارت‌های مهم بین فردی نیز دست پیدا کنند.

لیسانس علوم در امور مالی شخصی

امور مالی شخصی در این عصر و عصر مدرن به یک مهارت مهم زندگی واقعی تبدیل شده است. این دانشگاه مدرک لیسانس علوم در امور مالی شخصی ارائه می‌دهد. این  مدرک به دانشجویان می‌آموزد که به اقتصاد از دیدگاه افراد عادی نگاه کنند. در این برنامه، دانشجویان یاد می‌گیرند که به تنهایی متخصص مالی شوند و در حفظ امور مالی شخصی خود بکوشند. 

۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

دانشگاه تامپا

دانشکده ارتباطات - دانشگاه تامپا انتخاب خوبی برای دانشجویانی است که می‌خواهند پایه‌های آموزشی قوی در زمینه‌ای واقعاً پویا از رسانه و هنر به دست آورند. رسانه شامل تلویزیون و رادیو، روزنامه‌نگاری، تولید ویدئو، تبلیغات و روابط عمومی و ارتباطات بین فرهنگی و غیره است.

به عنوان مهارت های زندگی واقعی، ارتباط و سخنرانی در جمع و درک نحوه ارتباط و برقراری ارتباط بین انسان‌ها (در روابط دیجیتال، شخصی، یا حرفه‌ای، شرکت‌ها) و سایر زمینه‌های سازمانی مهم هستند. در برنامه‌های مهارت افزایی این دانشگاه، دانشجویان فرصت دارند هم زندگی حرفه‌ای و هم توانایی‌های تحصیلی خود را ارتقا دهند که همگی برای ایجاد تغییر و حفظ روابط بین فردی ضروری است.

لیسانس هنر در ارتباطات و گفتار و امور مالی شخصی

این برنامه، دانشجویان را به مهارت‌های لازم برای توسعه توانایی‌های ارتباطی و تفکر انتقادی مجهز می‌کند. اینجاست که آنها یاد می‌گیرند که رویدادهای ارتباطی را بررسی کنند و استراتژی‌های متقاعد کننده را به کار گیرند.

دوره‌های مربوط به دانشگاه مانند ارتباطات شفاهی، پیام‌های عمومی و فناوری، ارتباطات و قانون، آزادی بیان و غیره ر را پوشش خواهند داد. در پایان برنامه، از دانشجویان انتظار می‌رود که مهارت‌های متقاعدسازی و ارائه استدلال‌های واضح را ایجاد کنند.

۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

موسسه آشپزی آمریکا

موسسه آشپزی آمریکا برای کسانی که می خواهند بر دنیای غذا تسلط پیدا کنند، برنامه‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد که برای گسترش گزینه‌های شغلی دانشجویان و ارتقای مهارت‌های آنان در زمینه آشپزی، تجارت مواد غذایی و سیستم های غذایی پایدار و سایر موارد طراحی شده است.

با شناخت نقش حیاتی غذا در جوامع، این موسسه آموزشی پایه محکمی را برای دانشجویان دانشگاهی فراهم می‌کند که برای مشاغل معنادار در صنعت غذا و مهمان‌نوازی آماده شوند.

برنامه آشپزی بر ایجاد مهارت‌های عملی تأکید می‌کند و به دانشجویان این امکان را می‌دهد که در آشپزخانه نوآوری کنند و در عین حال فرصتی برای گسترش دانش و مهارت‌های خود برای در بر گرفتن رهبری، کار گروهی و تخصص کارآفرینی داشته باشند. اکثر دوره های کالج در این برنامه ماهیت همه جانبه و مشارکتی دارند.

لیسانس علوم آشپزی

این برنامه برای کمک به دانشجویان در زمینه نحوه تأثیر غذا بر حواس، توسعه محصولات جدید و به کارگیری روش‌های علمی در آشپزخانه کمک می‌کند.دانشجویان می‌توانند درک عمیق‌تری از علم غذا و نوشیدنی ایجاد کنند که در ایجاد تجربیات آشپزی خلاقانه، خوشمزه و سازگار ضروری است. از دانشجویان انتظار می‌رود که تکنیک‌های ارزیابی حسی برای پرورش مهارت‌ها و دانش خود در زمینه عملکرد و تأثیر مثبت مواد تشکیل دهنده غذا استفاده کنند.

۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

دانشگاه کلمبیا

دانشگاه کلمبیا با داشتن میراث غنی در نظریه حل تعارض، پیشرو در رشته  مذاکره و حل تعارض محسوب می‌شود. این رشته به عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زندگی واقعی، می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله آموزش، مراقبت های بهداشتی، حقوق، تجارت و اقتصاد به کار رود. این دانشگاه به دانشجویان اجازه می‌دهد تا در مورد مذاکره و حل تعارض از متخصصان برتر مباحث را یاد بگیرند.

مهم است که دانشجویان درک بهتر و عمیق‌تری از علل ریشه‌ای و پویایی تعارض داشته باشند؛ زیرا به آنان این امکان را می‌دهد تا با مهارت‌های مذاکره مستدل و مدبرانه، اختلافات خود را حل کنند. 

دوره کارشناسی ارشد در مذاکره و حل تعارض

هدف این دوره تحصیلات تکمیلی این است که دانشجویان با مهارت‌های لازم برای حل و فصل تعارضات آشنا شوند. این دوره هایی بر سرسختی، شایستگی بین فردی، باز کردن خطوط ارتباطی و توسعه خودآگاهی متمرکز است. این دوره به دانشجویان این امکان را می‌دهد که از میان حوزه‌های اصلی مطالعه، گرایش‌های حل تعارض داخل سازمان، بین سازمانی و توسعه بین‌المللی و ایجاد صلح را انتخاب کنند.

۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

دانشگاه فرانکلین

تفویض وظایف و تعیین ضرب الاجل، تنها برخی از ویژگی‌های اصلی مدیران و رهبران خوب است. دانشگاه فرانکلین به دنبال کمک به مدیران در ایجاد چشم اندازی است که جوانان را توانمند می‌کند و برای بهبود بهره‌وری، افزایش سودآوری و افزایش رضایت کارکنان ضروری است.

دوره مدیریت تاکید زیادی بر تقویت مهارت‌ها و توانایی‌های رهبری دانشجویان دارد. این امر از طریق ارزیابی سبک‌های مختلف رهبری و ایجاد برنامه‌های توسعه شغلی انجام می‌شود. دانشجویان در این دوره یاد می‌گیرند که از یک چارچوب رهبری مدرن استفاده کنند که برای موفقیت نیروی کار ضروری است.

لیسانس مدیریت 

برنامه مدیریت و رهبری در دانشکده تجارت این دانشگاه ارائه می‌شود و دانشجویان را با مهارت‌های لازم برای هدایت سازمان‌هایشان به سطح‌های بالاتر مجهز می‌کند.

برنامه درسی این دوره بر ترکیب رهبری، فرهنگ و عملکرد سازمانی و مدیریت تغییر متمرکز است. تجربه عملی این دوره از طریق تکمیل مطالعات موردی پروژه و تکالیف اصلی اولویت اصلی دانشگاه فرانکلین است.

۱۰ دانشگاه برتر در حوزه آموزش مهارت‌های زندگی

انتهای پیام/

کد خبر: 1192616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =