بازسازی غیراصولی خوابگاه‌های دانشگاه تهران/ باشگاه ورزشی دانشجویان مهرماه افتتاح می‌شود

مسئول بسیج خوابگاه‌های دانشگاه تهران گفت: بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی به علت کمبود بودجه، اصولی نیست.

مبین زربو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به فروش ساختمان‌های خوابگاهی سعادت‌آباد اظهار کرد: مجموعه خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه تهران شامل خوابگاه‌های جلال و مجموعه خوابگاهی سعادت آباد بود، اخیرا دانشگاه بنا به دلایل نامعلوم اقدام به فروش ساختمان‌های خوابگاهی سعادت آباد کرد.  

بیشتر بخوانید:

ظرفیت ۲۲۰ هزار نفری خوابگاه‌های دولتی در سال تحصیلی جدید

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه وعده داده‌اند که به جای ۱۷۰ واحد خوابگاهی فروخته شده، ۲۰۰ واحد خوابگاهی جدید تهیه کنند. البته هنوز مکان دقیقا این خوابگاه‌ها اعلام نشده است. همچنین خوابگاه جلال نیز باید بازسازی شود. 

مسئول بسیج خوابگاه‌های دانشگاه تهران ادامه داد: زمان دقیقی برای بهره برداری از این خوابگاه‌ها مشخص نشده و مسئولان برای تاریخ بهره‌برداری فقط به بیان سال تحصیلی جدید بسنده کردند. به احتمال بسیار زیاد بازسازی خوابگاه جلال به مهرماه که آغاز سال تحصیلی است، برسد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دانشگاه تهران با کمبود خوابگاه برای اسکان دانشجویان در سال تحصیلی آینده مواجه خواهد شد؟ گفت: دانشجویان ورودی جدید مقطع تحصیلی کارشناسی حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ نفر هستند. البته نسبت دختران و پسران متفاوت و متغییر است. بنابراین بر اساس ظرفیت‌های موجود و تعداد دانشجویان، به عقیده بنده کمبود خوابگاه نخواهیم داشت.

زربو اضافه کرد: دانشجویان ورودی ۹۶ یا ۹۷ که ساکن خوابگاه حافظ یا نصرت بوده یا در حال فارغ التحصیل شدن هستند و یا در اولویت‌های آخر دریافت خوابگاه قرار دارند. پس دانشجویان ورودی ۹۸ جایگزین آنها می‌شوند. در مجموع ۱۲ ساختمان در سطح شهر برای دانشجویان کارشناسی در نظر گرفته شده است. به عقیده من ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان پسر مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری کم نخواهد بود. 

مسئول بسیج خوابگاه‌های دانشگاه تهران با اشاره به ظرفیت خوابگاهی برای دانشجویان دختر مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری اضافه کرد: امکان کمبود خوابگاه برای دختران در سال تحصیلی پیش‌رو وجود دارد.  البته این مشکل سال گذشته هم وجود داشت. اداره امور خوابگاه‌ها به علت کمبود خوابگاه‌ها یکی از ساختمان‌های سطح شهر را به دانشجویان ارشد اختصاص داد. به احتمال زیاد، امسال نیز یکی از ساختمان‌های خوابگاهی کاملا به این دانشجویان تعلق گیرد. سایر دانشجویان نیز در ساختمان‌های فاطمیه و چمران اسکان خواهند داشت.

وی با اشاره به خبر بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه تهران اضافه کرد: متاسفانه این بازسازی خیلی اصولی نبوده است، چون به گفته مسئولان امور خوابگاه‌ها، این اداره از لحاظ مالی وضعیت مناسبی ندارد. به زبانی دیگر بدهی زیادی داشته و نمی‌تواند ساختمان‌ها را به صورت کامل خراب و از نو بسازد. این در حالی است که در دوران کرونا، ساختمان‌های خوابگاه بهنام، رودکی قدس ۲ کامل خراب شده و سپس با نقشه جدید ساخته شدند. همچنین خوابگاه قدس ۳ به صورت کامل تجهیز مجدد شد. 

زربو از افتتاح باشگاه ورزشی برای دانشجویان ساکن خوابگاه‌ها خبر داد، گفت: این باشگاه همزمان با سال تحصیلی جدید افتتاح خواهد شد. در گذشته دانشجویان از سالن ورزشی متعلق به دانشکده تربیت بدنی دانشگاه استفاده می‌کردند. امور خوابگاه‌ها با باشگاه قراردادی منعقد می‌کرد اما این مکان به صورت کامل به دانشجویان اختصاص نداشت.

وی ادامه داد: باشگاه ورزشی که در خوابگاه قدس ۳ ساخته شده و مراحل پایانی آن باقی مانده، فقط به دانشجویان اختصاص دارد. همچنین مسئولان وعده رایگان بودن این باشگاه را هم داده‌اند. البته حتی اگر رایگان نباشد، شهریه آن بسیار کم خواهد بود. 

وی درباره تجمیع خوابگاه‌های دانشگاه تهران عنوان کرد: من گمان نمی‌کنم تا چندین سال آینده این اتفاق رخ دهد. اگر مسئولان بخواهند یک ساختمان جدید برای خوابگاه‌ها بسازند، بعید می‌دانم تا پنج سال آینده امکانش باشد؛ چون نه زمین آن فراهم است و نه بودجه لازم برای این امر وجود دارد.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1191680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =