دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با جذب دانشجوی خارجی در تراز بین المللی قرار گرفت

دانشگاه آزاد اسلامی سمنان با اخذ مجوز جذب و پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در ۳ مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران بین المللی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان اظهار کرد: با پیگیری های مستمر و پس از برگزاری جلسات متعدد، در خواست واحد سمنان در خصوص جذب و پذیرش دانشجویان خارجی در کارگروه جذب و پذیرش سازمان امور دانشجوئی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مطرح و مجوز پذیرش دانشجویان بین المللی در ۳ مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری رشته های تحصیلی مصوب این دانشگاه صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان افزود: این مجوز مختص رشته‌های تحصیلی فنی، مهندسی و علوم انسانی است و رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مشمول این مجوز نمی باشند.

منصوری با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این واحد دانشگاهی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی سمنان دارای امکانات علمی، رفاهی و ورزشی مدرن و کم نظیر در مقایسه با سایر واحدها و مراکز آموزش عالی استان می باشد و توانسته با رعایت و اجرای دقیق مقررات و ضوابط قانونی، فراهم سازی زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، آزمایشگاه‌ها وکارگاه‌های مجهز و استاندارد، کتابخانه، کادر اداری توانا و مجرب و هیات علمی متعهد موفق به اخذ مجوز جذب دانشجویان بین المللی شود.

منصوری تأمین خوابگاه ویژه دانشجویان متأهل را از اولویت‌های واحد سمنان عنوان کرد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته؛ امکانات رفاهی دانشجویان این واحد نوسازی و بهسازی شده و شرایط مطلوب و مناسب بویژه در سلف و خوابگاه‌ها فراهم شده است و آمادگی کامل را برای اسکان دانشجویان متأهل برون کشوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان تصریح کرد: بر اساس مجوز صادره ظرفیت پذیرش دانشجوی بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ در مقطع کارشناسی ۶۰۰ نفر، کارشناسی ارشد ۵۷۶ نفر و دکتری ۹۰ نفر تعیین شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1195124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =