بی‌توجهی دانشگاه فرهنگیان به آموزش زبان اشاره به معلمان

مدرس زبان اشاره گفت: آموزش زبان اشاره به معلمان موضوع پررنگ و جدی‌ای است که متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان به آن پرداخته نمی‌شود. اولین موضوعی که برای یک معلم استثنایی اهمیت دارد، آموزش زبان اشاره است.

محمدرضا نوروزی مدرس زبان اشاره در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش و یادگیری گفت: هوش مصنوعی به چیزی گفته می‌شود که طبیعی نیست؛ اما می‌تواند تفکر کند و براساس تجربه یاد بگیرد و تصمیم‌گیری انجام دهد. تکنولوژی در تمام زمینه‌ها خصوصا آموزش مفید است. دانش‌آموزان ناشنوا نیز که ارتباطشان با دنیای اطراف کمتر است می‌توانند با استفاده از یک گوشی هوشمند و از طریق هوش مصنوعی ارتباط بهتری را با دنیای بیرون برقرار کنند.

وی افزود: برگزاری همایش‌هایی با موضوع هوش مصنوعی اهمیت زیادی برای آموزش‌وپرورش به خصوص در حوزه استثنائی دارد. محتوای آموزشی خاصی برای دانش‌آموزان ناشنوا که یکی از زیرمجموعه‌های کودکان استثنائی هستند وجود ندارد و هوش مصنوعی می‌تواند برای تقویت زبان اشاره به آن‌ها مفید باشد، جمله‌بندی‌ها را هدفمند کند و زبان اشاره مجازی را تولید کند.

نوروزی گفت: یکی از دستاوردهایی که در زبان اشاره داشته‌ام، تولید نرم‌افزاری در جهت یادگیری زبان اشاره بین یک فرد ناشنوا و شنوا برای اولین بار در ایران است. از هوش مصنوعی در سیستم آموزش وپرورش استثنائی که محتوا برای آن کم است می‌توان به عنوان یک همیار معلم برای دانش‌آموزان کارآمد باشد.

این مدرس افزود: آموزش زبان اشاره به معلمان موضوع پررنگ و جدی‌ای است که متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان به آن پرداخته نمی‌شود. اولین موضوعی که برای یک معلم استثنایی مهم است، آموزش زبان اشاره است. این یک نقص برای معلمان استثنائی به شمار می‌رود. البته از طریق هوش مصنوعی می‌توان هم برای یادگیری معلمان و هم یادگیری روش تدریس برای آنان استفاده کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1245854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =