۱۶ محصول مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران در انتظار تأییدیه دانش‌بنیان

مدیر مرکز رشد فناوری های نوین حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از ارتقا سطح مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران به سطح یک خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۶ محصول تولیدی توسط واحدهای فناور مستقر در این مرکز در حال طی کردن فرآیندهای لازم برای اخذ تأییدیه دانش بنیان هستند.

نسرین فراهانی، مدیر مرکز رشد فناوری های نوین حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: مراکز رشد دانشگاهی به عنوان مجموعه ای از یک یا چند واحد ساختمانی مستقر در دانشگاه درنظر گرفته می‌شوند که اغلب متشکل از واحدهای تحقیقاتی و شرکت‌های نوپا هستند و همانطور که از نام این مراکز مشخص است به این شرکت ها و واحدهای تحقیقاتی فرصت رشد و شکوفایی بیشتر داده میشود تا مراحل پیش رشد، رشد و پس رشد را در این مراکز طی کنند. 

وی با اشاره به اینکه در واقع بیشترین رویکرد مراکز رشد، حمایتی است، ادامه داد: این مراکز سعی بر ارائه خدمات و امکانات مورد نیاز کسب و کارهای کوچک در یک فضا و اکوسیستم پویا داشته تا ضمن بهره مندی از مزایای حضور در فضای دانشگاهی بتوانند رشد بهتری هم داشته باشند. 

فراهانی با تاکید بر اینکه ترویج و فرهنگ‌سازی کارآفرینی از وظایف مراکز رشد است، خاطرنشان کرد: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران رویکرد حمایتی خود را در حوزه های گوناگون از طریق در اختیار قرار دادن فضا و امکانات اداری، امکان حضور در زیست بوم فناوری و نوآوری، امکان حضور در نمایشگاهای ملی و بین المللی، بهره مندی از مشاورین و تیمهای منتورینگ متشکل از اعضای هیئت علمی متخصص، امکان بهره مندی از فضای آزمایشگاهی و بیمارستانی ارائه می‌دهد. 

وی تصریح کرد: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی آزاد در راستای وظایف محول شده به این مرکز، به برگزاری کارگاه ها و رویداد های فناورانه  اقدام میکند و تلاش بر این است که در حوزه های مختلف به دانشجویان علاقه مند، هسته ها و واحدهای فناور مشاوره های لازم از جمله چگونگی طی فرآیندهای دانش بنیان شدن و ثبت اختراع، ثبت شرکت، اخد مجوزهای وزارت بهداشت و... را ارائه دهیم.

ارائه مشاوره رایگان به واحدها و هسته های فناور توسط تیم منتورینگ مرکز رشد 

فراهانی گفت: یکی از کارهای جدید ما در این مرکز تشکیل یک تیم ۲۰ نفره از اعضای هیئت علمی متخصص در حوزه های مختلف به عنوان تیم مشاور و منتور مرکز رشد است و بسته به اینکه واحدها و هسته های فناور در چه حوزه ای نیاز به مشورت دارند میتوانند با هر یک از اعضای هیئت علمی در تماس بوده و از مشاوره رایگان آنها استفاده کنند.

امکان استفاده از امکانات بیمارستان ها و مراکز تحقیقاتی تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران 

فراهانی یادآور شد: مرکز رشد فناوری های نوین حوزه سلامت به دلیل قرارگیری در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران امکان استفاده از امکانات و خدمات مراکز بیمارستانی و مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی آزاد را برای هسته ها و واحدهای مستقر در این مرکز به منظور دریافت تأییدهای وزارت بهداشت و دریافت استانداردهای لازم برای تولید و فروش محصول در اختیار قرار می‌دهد.

شرایط بهره مندی از فضای کار اشتراکی

فراهانی به فضای کار اشتراکی موجود در این مرکز هم اشاره و اظهار کرد: این فضا به امکاناتی چون ویدئو پروژکتور، فکس، کامپیوتر و اینترنت و... مجهز است و امکان استفاده از این فضا برای دانشجویان دارای ایده که علاقه مند به همکاری با مرکز رشد هستند، فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران از اردیبهشت ۱۴۰۰ مجوز خود را از معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی دریافت و از آذرماه ۱۴۰۲ به صورت جدی شروع به‌ کار کرد و با همدلی و حمایت ریاست محترم دانشگاه و معاونت پژوهش و فناوری و سایر بخشهای دانشگاه اقدام به آماده سازی و تجهیز اتاقهای مرکز رشد، جذب هسته ها و واحدهای فناور، شرکت در نمایشگاههای مختلف ملی و بین‌المللی و برگزاری رویدادها و دوره های کارآفرینی مختلف نموده و موفق به ارتقا سطح مرکز رشد در اسفند ۱۴۰۲ به سطح ۲ و سپس ارتقا به سطح ۱ در شهریور ماه ۱۴۰۳ شد.

استقرار ۱۶ هسته و واحد فناور در مرکز رشد علوم پزشکی آزاد تهران

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۶ هسته و واحد فناور در مرکز رشد علوم پزشکی آزاد اسلامی استقرار دارند و محصولاتی در حوزه مواد دندانپزشکی، آنالیز کامل ادرار، اسپری عدسی عینک نانویی و مکمل‌های دارویی و تغذیه ای  تولید میکنند.

فراهانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۶ محصول تولیدی ما در حال طی کردن فرآیندهای لازم برای اخذ تأییده دانش بنیان هستند، گفت: با بالغ شدن شرکتها و تجاری شدن محصولات، میتوان به سوددهی خوبی برای این محصولات رسید اما با توجه به نوپا بودن فعالیت مرکز فعلا در حال سرمایه گذاری و ایجاد بسترهای مناسب برای رشد کسب و کارهای نوپا هستیم.   

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1246661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =