حضور صنعتگران در دانشگاه‌ها چه مزیتی برای دانشجویان دارد؟

بسیاری از دانشگاه‌های جهان به اهمیت حضور صنعتگران موفق در دانشگاه‌ها پی برده و از دانش آنان در حوزه آموزش دانشجویان بهره می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، بسیاری از دانشگاه‌ها در سراسر جهان به اهمیت حضور حرفه‌ای‌های صنعت در عرصه آموزش دانشجویان پی می‌برند. پل‌سازی میان روش‌های آموزش سنتی و کاربرد آن در صنعت در طول کلاس درس، نه تنها منجر به پیشرفت برنامه درسی دانشجویان می‌شود بلکه می‌تواند به دانشجویان درک بهتری از پیوند بین نظریه‌ها و عملیات‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

۲۵ درصد استادان دانشگاه امیرکبیر در ۱۰ سال اخیر درگیر پروژه‌های صنعتی بودند

در گزارش زیر صنعتگران موفق مانند خورخه مونسیوایس، میگل گومز گونزالس و خوزه سرژیو آویلا فلورس - که همگی در دانشگاه تک میلنیو (Tecmilenio) مکزیک تدریس می‌کنند، نکاتی را درباره اهمیت مشارکت اساتید در بخش صنعت بیان کرده‌اند.

اساتید تجربه عملی خود را به کلاس دانشگاه‌ها می‌آورند

استادان آکادمیک و صنعتگران موفق هر کدام درک عمیقی از اصول دانش و نظریات در حوزه تخصصی خود دارند، اما همکاری‌های مشترک بین صنعت و دانشگاه منجر به استقبال دانشجویان شده است.

میگل گومز گونزالس، مهندس علوم کامپیوتر دارای ۱۲ سال تجربه در صنعت فناوری اطلاعات بوده و مدرک خود را از دانشگاه گوادالاهارا اخذ کرده است. وی همچنین دارای مدرک دکتری مدیریت فناوری اطلاعات است. او از سال ۲۰۰۷ در شرکت بین‌المللی دستگاه‌های کسب‌وکار  انگلستان (IBM) اشتغال داشته و در فناوری‌های HPC، Cloud و Linux فعالیت کرده است. وی در سال جاری به عنوان استاد دانشگاهی مقطع کارشناسی ارشد، در رشته کامپیوتر، شبکه، سیستم‌های IT و امنیت مشغول به تحصیل است.

میگل گومز گونزالس درباره تجربه کار خود به عنوان یک صنعتگر موفق در دانشگاه می‌گوید: «زمانی که در مقابل دانشجویان جوان و خوشحال ایستاده‌اید، درمی‌یابید چقدر علاقمند هستند که بدانند همه چیز در صنعت چگونه کار می‌کند و شما چگونه از کارهای مختلف برای حل یک مشکل استفاده می‌کنید. صنعتگران حرفه‌ای ارزش منحصر به فردی را به کلاس درس می‌آورند، همچنین بینش‌های تازه را به دانشجویان ارائه می‌دهند، نکاتی که در دانشگاه‌ها و محیط‌های آکادمیک به سختی قابل دسترس است.»

وی ادامه می‌دهد: «به جز موضوعی که در حال تدریس است، تجربیاتی که من در صنعت دارم می‌تواند به من اجازه دهد محتوای دوره را تنظیم کنم و آن را بر اساس تجربیات شخصی اصلاح کنم، هدف از این اقدام به‌وجود آوردن یک تجربه واقعی‌تر است.»

خوزه سرژیو آویلا فلورس درباره تجربه اساتید در صنعت می‌گوید: «حضور اساتیدی که تجربه شغلی فعال در صنعت دارند، خیلی خوب است؛ زیرا می‌توانند به دانشجویان کمک کنند با چالش‌های واقعی صنعت آشنا شوند و تصویری از آینده شغلی خود داشته باشند.»

فلورس ۲۰ سال کار در صنعت ساخت و تولید دارد و در دانشگاه تک میلنیو در بخش تدریس آینده‌سازان مهندسی فعال است.

ارائه بینش واقعی به دانشجویان در حوزه صنعت

خورخه مونسیوایس استاد تجارت و تولید در دانشگاه تک میلنیو است. وی درباره تجربه صنعتی اساتید می‌گوید: « صنعتگران حرفه‌ای تمایل دارند دانش بسیاری از کارهای دنیای حرفه‌ای مانند بازارها، سیستم‌ها و فرآیندها را داشته باشند. بنابراین، تدریس توسط متخصصان تجربی در یک محیط آکادمیک می‌تواند دانشجویان را به فارغ‌التحصیلان ماهر و به‌روز تبدیل کند. من در صنایع مختلفی از جمله الکترونیک، فولاد، خودروسازی و هوا و فضا کار کرده‌ام و با افتخار تجربه صنعتی خود را با دانشجویان به اشتراک می‌گذارم. بر این باورم به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه صنعتگران، بخش مهمی از توسعه فردی و حرفه‌ای من به شمار می‌رود، همچنین خدمتی به جامعه و کشور است.»

وی ادامه می‌دهد: «یکی از لحظه‌های مهم، زمانی است که دانشجویان را به بازدید ازشرکت‌های صنعتی می‌بریم. دیدن آنچه دانشجویان در کلاس درس از صنعت شنیده‌اند، منجر می‌شود این لحظات را به ذهن بسپارند. دانشجویان بخشی از توسعه و اجرای فناوری‌های جدیدی که درباره آن مطالعه کرده‌اند را در این فضا می‌بینند و از آن الهام می‌گیرند.»

ارائه بینش واقعی از صنعت قبل از فارغ‌التحصیلی

استادان دانشگاه افرادی هستند که معمولا دانشجویان را بیشتر از هر فرد دیگری در یک محیط آکادمیک می‌شناسند. آن‌ها سبک یادگیری دانشجویان را می‌شناسند و به عنوان یک فرد، دانشجویان را درک می‌کنند. احتمالاً اساتید دوستان بسیاری در حوزه صنعت دارند و می‌توانند در رسیدن دانشجویان به آرزوها و برنامه‌های آینده‌شان کمک کننده باشند. حتی ممکن است بتوانند دانشجویان را با افراد مناسب آشنا کنند و یک بلیت طلایی برای کمک به آنان در پیشرفت در مسیر حرفه‌ای‌ باشند. مشارکت اساتید و صنعت می‌تواند به بهبود چشم‌انداز حرفه‌ای به دانشجویان کمک کند که قبل از فارغ‌التحصیلی درک واقعی از صنعت داشته باشند. 

مونسیوایس توضیح داد: «ترکیب تجربه و نظریه، به این معناست که سخنرانی‌ها و برنامه‌های آکادمیک داده شده به دانشجویان بسیار مفید است و آنها را با مهارت‌ها و دانش قوی که برای رشد و رفع نیاز شرکت‌ها نیاز دارند، آماده می‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1197694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =