تحقق ۸۰ درصدی درآمدهای غیرشهریه‌ای در دانشگاه آزاد یزد/ واحد تفت مجتمع آموزشی گردشگری می‌شود

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه واحد تفت به یک مجتمع آموزشی گردشگری تبدیل خواهد شد، گفت: تهعد درآمدهای شهریه ای ما در سال گذشته بالای ۱۱۰ درصد و درآمدهای غیرشهریه‌ای ما نیز حدود ۸۰ درصد محقق شده است.

محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اظهار کرد: با بودجه ای که امسال مصوب شد استان یزد برای اولین بار در سال‌های اخیر  از حالت زیان دهی خارج شد و بدون فروش زمین از نقطه سربه‌سر عبور کردیم.  

۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد یزد در صنایع استان بورسیه شدند

وی با اشاره به اینکه در جلسه بودجه دکتر طهرانچی بر مولدسازی دارایی‌های دانشگاه و پروژه‌های اقتصادی دانش بنیان تاکید داشتند، ادامه داد: سه واحد زیان‌ده در استان داریم و امسال برای این واحدها طرح هایی را درنظر گرفتیم که باعث شد از این فضا خارج شوند.   

دهقانی‌اشکذری با بیان اینکه واحد تفت به یک مجتمع آموزشی گردشگری تبدیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: رصدخانه واحد تفت بزرگترین رصدخانه ملی ایران است که ظرفیت گردشگری دارد و از طرف دیگر یک مرکز تحقیقات زلزله در تفت وجود دارد که مقرر شد بودجه حدود ۵ میلیارد تومانی به این واحد از محل مولدسازی تزریق شود تا هم درحوزه رصد خانه و هم مرکز تحقیقات و هم تبدیل خوابگاه این واحد به یک مجموعه هتلینگ این تغییر اتفاق بیفتد و پروژه مجتمع آموزشی گردشگری عملیاتی شود.   

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت و تولید بیشترین کاشی کشور در شهرستان میبد واحد ما در این شهرستان هم بخشی از زمین‌های خود را به نمایشگاه های کاشی و انبارهای این حوزه تبدیل خواهد کرد.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد افزود: در شهرستان اردکان هم با عدد بالای مهاجرت به دلیل فولادها و صنایع بزرگی که دارد مقرر شده ساخت مسکن اقتصای را در این شهرستان داشته باشیم و بخشی از زمین را به این مهم اختصاص دهیم که از محل فروش، اجاره و درآمدهای آن باید بخشی از هزینه‌های واحد و استان تامین شود.   

وی اضافه کرد: یک نیروگاه گازی سی اچ پی برای خود واحد یزد هم با ظرفیت دو مگاوات راه اندازی خواهیم کرد و یک نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی هم با توجه به نیاز استان یزد به انرژی در برنامه امسال ما خواهد بود.   

ایجاد شهرک گلخانه‌ای در مرکز خاتم

دهقانی‌اشکذری بیان کرد: در مرکز شهرستان خاتم هم زمین خوبی داریم که ۶ لاین کشت میوه های فصلی و تبدیل به شهرک گلخانه ای را خواهیم داشت.   

وی تصریح کرد: واحد ابرکوه نیز دارای یک زمین حدود ۱۶۰۰ متری است که برای بازسازی خوابگاه ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت چراکه در حال حاضر رشد اقتصادی این شهرستان به شدت بالاست و با این طرح واحد ابرکوه نیز از زیان‌دهی خارج خواهد شد.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: امسال ۳۰ رشته تفاهمی را داخل استان جا به جا کردیم و ۹ رشته ارشد و یک رشته دکتری هم جدیدا اضافه کرده ایم که قطعا در ظرفیت جذب اثرگذار خواهد بود و نرخ رشد دانشجو را اصلاح می‌کند.   

وی گفت: امسال رشد ۸ برابری در زمینه آموزش های کوتاه مدت و تخصصی و صددرصد رشد برای طرح های پژوهشی استان پیش بینی شده است ضمن اینکه چند شرکت دانش بنیان داریم که رشد خوبی دارند و امسال به درآمد خواهند رسید و رشد چندصد درصدی را شاهد خواهیم بود.

دهقانی‌اشکذری افزود: تهعد درآمدهای شهریه ای ما در سال گذشته بالای ۱۱۰ درصد و درآمدهای غیرشهریه‌ای ما نیز حدود ۸۰ درصد محقق شده است ضمن اینکه با برنامه هایی که امسال تعریف کرده ایم درآمدهای غیرشهریه ای بخش عمده ای از بودجه ما را تامین خواهد کرد.    

وی با اشاره به سند تحول وتعالی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تحقق درآمدهای غیرشهریه ای نیازمند تیم قوی و مدیریتی است که بتواند طرح را اجرایی کند چرا که ما در دانشگاه طرح های بسیار خوبی داریم اما آن جریان کارمندی و هیات علمی در دانشگاه به گونه ای نیست که به سمت کار اقتصادی حرکت کند ضمن اینکه طرح های اقتصادی به یک تامین مالی اولیه نیاز دارند بنابراین به نتیجه رسیدن طرح ها زمانبر خواهد بود.   

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: در بودجه امسال ۱۸۵ میلیارد تومان تعهد درآمد شهریه‌ای استان یزد و حدود ۸۷ میلیارد تومان نیز تعهد درآمدهای غیرشهریه‌ای است.   

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1196143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =