آزمایشگاه استاندارد غذا و دارو در واحد کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود/ اجرای طرح پویش با ایجاد بنگاه‌های کوچک کارآفرینی

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه گفت: به دنبال این هستیم تا با توجه به امکانات آزمایشگاهی و ظرفیت‌هایی که داریم بنگاه‌های کوچک کارآفرینی را در زمینه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی در راستای اجرای طرح پویش ایجاد کنیم تا دانشجویان وارد بازار کار شوند و درآمدزایی داشته باشند. 

مرتضی کهراریان؛ معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به راه‌اندازی آزمایشگاه استاندارد غذا و دارو در واحد کرمانشاه به عنوان یکی از طرح های این استان در راستای تحقق درآمدهای غیرشهریه ای اشاره و اظهار کرد: آزمایشگاه استاندارد بتن نیز از جمله طرح‌هایی است که برای واحد کرمانشاه در دست اقدام است. 

بیشتر بخوانید:

سرپرست جدید معاونت آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه معرفی شد

وی با بیان اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در واحدهای کنگاور و صحنه نیز اجرایی می‌شود، ادامه داد:در قدم اول کشت این گیاهان صورت می‌گیرد و در گام بعدی بنا داریم تا به سمت فرآوری این گیاهان حرکت کنیم و در صنعت اسانس، دارو و ...استفاده شود.

طرح کشت گیاهان دارویی در واحدهای کنگاور و صحنه اجرایی می‌شود/اجرای طرح زنبورداری در واحدهای کرمانشاه، کنگاور و سنقر 

کهراریان تصریح کرد: این پروژه‌ها جزو پروژه‌های کلان و بلندمدت هستند و برای درآمدزایی به زمان نیاز دارند اما پیش‌بینی ما بر این است که در حوزه گیاهان دارویی ظرف مدت 16 ماه به درآمدزایی اولیه در محصول خام برسیم و در مرحله فرآوری قطعا درآمدها بسیار بیشتر و چشمگیر خواهد بود. 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و چندفصل بودن کرمانشاه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در واحدهای کرمانشاه، کنگاور و سنقر در حوزه زنبورداری هم ورود کنیم که در حال حاضر با 10 کندو به صورت پایلوت آغاز به کار کرده‌ایم و در حال انجام یکسری آزمایشات نیز هستیم که به محض ثبت و حصول نتیجه رسانه‌ای خواهیم کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با اشاره به وجود 2 شرکت دانش بنیان در واحد کرمانشاه، اضافه کرد: این دو شرکت امسال باید قراردادهای تجاری منعقد کنند که یکی از این شرکت ها در زمینه کشت گل محمدی و دیگری هم در زمینه الکترونیک فعالیت دارد و امسال باید به درآمدزایی برسند.

وی با بیان اینکه سال گذشته بین 15 تا 20درصد در قسمت پژوهش افزایش درآمد داشتیم، یادآور شد:با توجه به اینکه استان کرمانشاه به عنوان قطب کشاورزی شناخته میشود؛ ماموریت اصلی ما هم بر این است که روی کشاورزی و فعالیت‌های دانش‌بنیان حوزه کشاورزی به صورت ویژه کار کنیم.

کهراریان تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کرمانشاره در جوار کشور عراق قرار دارد در حوزه آزمایشگاه‌های استاندارد برای ورود و خروج محصولات هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم ضمن اینکه همزمان به روی صنایع بسته‌بندی نیز کار خواهیم کرد.

همایش استارتاپی گیاهان دارویی اسفندماه در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار می‌شود 

وی با اشاره به راه اندازی یک سرای نوآوری در حوزه گیاهان دارویی خاطرنشان کرد: تا دو ماه آینده استارتاپ‌هایی در حوزه گیاهان دارویی در این مرکز مستقر می‌شوند و شرکت‌های فعال این حوزه را در قدم اول شناسایی میکنیم ضمن اینکه در تدارک برگزاری یک همایش هم تا پایان سال هستیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه استان چندان صنعتی نیست به طرح پویش اشاره و افزود: ما به دنبال این هستیم تا با توجه به امکانات آزمایشگاهی و ظرفیت‌هایی که داریم بنگاه‌های کوچک کارآفرینی را در کارهای صنعتی، کشاورزی و خدماتی در راستای اجرای طرح پویش ایجاد کنیم تا دانشجویان وارد بازار کار شوند و درآمدزایی برای خودشان داشته باشند.

هدف‌گذاری 34 میلیاردتومانی برای تحقق درآمدهای غیرشهریه‌ای 

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان و واحد کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: بر اساس طرح آمایش واحدها و مراکز و نیز امکانات و پتانسیل آنها در زمینه درآمدزایی غیرشهریه ای دانش بنیان و غیردانش بنیان طرح‌هایی همچون کاشت گیاهان دارویی، تولید عسل با خواص درمانی، آزمایشگاه بتن، آزمایشگاه استاندارد، صنایع بسته‌بندی، کشاورزی دانش بنیان  و...را در دست اجرا داریم. 

افشین غنی‌زاده در خصوص چالش های تحقق درآمدهای غیرشهریه ای به مشکل سرمایه گذاری اشاره کرد و گفت: هزینه اولیه و سرمایه‌گذاری در پیشبرد و تحقق طرح‌ها چالش ایجاد می‌کند که البته به زودی رفع می‌شود.سال گذشته 14.5 میلیارد تومان برای درآمدهای غیر شهریه‌ای درنظر گرفته شده بود که امسال حدود 34 میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.

انتهای پیام/  

کد خبر: 1198588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =