پای دانشجویان را بخاطر مسائل کوچک به کمیته های انضباطی نکشانید

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: مسائل جزئی و قابل حل را به کمیته انضباطی نکشانید و برای دانشجویان از تشکیل پرونده در این کمیته ها اجتناب شود.

به گزارش خبرنگار استانی خبرگزاری ایسکانیوز عبدالله شهاوند معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دانشجو که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برگزار شد در گفت‌وگو با ایسکانیوز گفت: ایجاد دوقطبی در جامعه خواست دشمن است و تضارب آرا در جامعه اصلی باید پذیرفته شود ولی این تضارب آرا به معنای دوقطبی سازی جامعه نیست بلکه آغاز گفت‌وگو میان اندیشه‌ها و تفکرات گروه ها و جریان های مختلف درون نظام است و در جهت تحقق اهداف عالی میهن اسلامی باید شکل بگیرد.

شهاوند افزود: شرط ترقی کشور ترقی دانشگاه‌ها است و پرهیز از مجادله‌های سیاسی بی فایده، پرهیز از یاس و ناامیدی، مطالبه گری، همگرایی، باور به اثرگذاری، تفکر در کنار علم آموزی و همچنین گفت‌وگو مورد انتظار از دانشجویان و جامعه بزرگ دانشگاهی می باشد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار با بیان اینکه هیچ کس حق ناامید کردن جوانان از آینده کشور را ندارد گفت: مطالبه گری را با نقد غیرمنصفانه و تخریب نباید اشتباه گرفت ضمن اینکه مطالبه دانشجویان باید معطوف به مسایل عمیق و بزرگ باشد.

وی تصریح کرد: دانشگاهی زنده است که دانشجویان آن مطالبه گر باشند و ما در این مراسم دانشجویی شاهد پویایی و کنشگری خوب دانشجویان در این دانشگاه هستیم؛ و خواستار ادامه این کنشگری و تقویت آن در همه ابعاد علمی فرهنگی و سیاسی هستیم.

شهاوند با تاکید بر لزوم پاسخگویی مسوولان در قبال مردم افزود: رفع برخی مسایل و مشکل‌ها زمان‌بر است به همین دلیل این مسایل باید به خوبی برای مردم و جوانان تبیین شود.

وی با بیان اینکه در پاسخ به شبهات اعتقادی و سیاسی و تبیین مسایل طی یک دهه گذشته کوتاهی شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از اقدام‌های انجام شده دستگاه‌ها به خوبی اطلاع رسانی نمی‌شود و این موجب شده بسیاری از مردم از این دستاوردها بی اطلاع باشند.

شهاوند در پایان از روسای دانشگاه های استان خواست که به هیچ عنوان بخاطر مسائل جزئی و پیش پا افتاده دانشجویان را به کمیته های انضباطی نکشانند و از تشکیل پرونده برای دانشجویان در این کمیته ها اجتناب شود.

خبرنگار: دانیال اسلامی پناه

پایان پیام/

کد خبر: 1208706

وب گردی

وب گردی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =