کاهش ۴۶ درصدی امریه سربازی وزارت علوم در یکسال گذشته

مقایسه تعداد نیروهای امریه سربازی وزارت علوم در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ نشان‌دهنده کاهش ۴۶ درصدی تعداد نیروی امریه سربازی وزارت علوم در یکسال گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۱۰ سال از اجرای طرح سرباز امریه وزارت علوم می‌گذرد. این طرح به گفته مدیران آموزش عالی با هدف تحقق ارتباط دانشگاه و صنعت اجرایی می‌شود. آمارها نشان می‌دهد که از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱ بیش از ۷۵۰ نفر نیروی امریه در دانشگاه‌ها جذب شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

محققان دنیا از کار در صنعت بیشتر از دانشگاه رضایت دارند

محمد سعید سیف مدیر کل دفتر اراتباط با صنعت وزارت علوم با تصریح بر این که سربازان امریه با همکاری ستاد کل نیروهای مسلح در خدمت دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند، گفت: هر دانشگاه حدود سه تا چهار نفر امریه در اختیار دارد. دفاتر ارتباط با صنعت برای تسریع تحقق ارتباط با صنعت از سرباز امریه کمک گرفته‌اند.

در این راستا، تفاهمنامه همکاری مشترک با ستاد کل نیروهای مسلح با اهداف ارتقای توانمندی‌های مهارت‌های شغلی و حرفه‌ای مشمولین دانش‌آموخته دانشگاهی، بهره‌مندی از دانش‌آموختگان دارای مهارت به عنوان کارکنان وظیفه مأمور در مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری امضا شد.

ایسکانیوز پیش‌تر در گزارش رشد ۵۸ درصدی تعداد امریه ارتباط دانشگاه و صنعت در چهار سال گذشته به بررسی آمار امریه ارتباط با صنعت پرداخته است. در این گزارش قصد داریم آمار سال ۱۴۰۲ از تعداد امریه ارتباط با صنعت وزارت علوم را بررسی کنیم؛

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزیر علوم از پذیرش ۵۰۰ نفر محقق پسادکتری به عنوان امریه سربازی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: پس از یکسال پیگیری‌های وزارت علوم اخیراً مقام معظم رهبری تصویب کردند تا سهمیه ۵۰۰ امریه سربازی در دوره پست‌داک اجرا شود و این موضوع برای اولین اولین بار در کشور اجرا شده است.

با وجود این ادعای صالحی، آمارها نشان می‌دهد که در سال ۱۴۰۲ فقط ۱۴۷ نفر به عنوان نیروی امریه در دانشگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند. جدول زیر آمار جذب نیروهای امریه در سال‌های اخیر را نشان می‌دهد؛

کاهش ۴۶ درصدی امریه سربازی وزارت علوم در یکسال گذشته

بر اساس این جدول، ۱۲۰ نفر در سال ۱۳۸۹، ۲۰۲ نفر در سال ۱۳۹۹، ۲۷۶ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۷ نفر در سال ۱۴۰۲ به عنوان نیروی امریه وزارت علوم در دانشگاه‌ها مشغول به کار شدند. بررسی این جدول نشان می‌دهد که تعداد نیروهای امریه سربازی از ۲۷۶ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۷ نفر در سال ۱۴۰۲ کاهش گفته است. این آمار بیانگر کاهش ۴۶ درصدی امریه سربازی وزارت علوم در یکسال گذشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1217670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =