اعزام ۲۰۰ خادم از دانشگاه آزاد به اربعین/ موقعیت مکانی بزرگ‌ترین چالش موکب‌داران است

مسئول خادمین موکب امت محمد(ص) دانشگاه آزاد از اعزام ۲۰۰ دانشجوی خادم دختر و پسر برای حضور در موکب و خدمت به زائران اربعین خبر داد.

ابوالفضل خمیس آبادی مسئول خادمین موکب امت محمد (ص) دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از آغاز ثبت‌نام خادمان دانشجویی دانشگاه آزاد برای ایام اربعین خبر داد و گفت: دانشجویان علاقمند می‌توانند تا آخر هفته جاری یعنی ۱۲ مردادماه برای ثبت نام فرصت دارند.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با آداب پیاده‌روی اربعین/ رعایت چند نکته فرهنگی ضروری است

وی درباره تعداد ثبت نام کنندگان برای خادمی موکب امت محمد(ص) دانشگاه آزاد اسلامی در مسیر پیاده روی اربعین بیان کرد: تا کنون حدود ۲۰۰ دانشجوی دختر و حدود ۲۰۰ دانشجوی پسر ثبت نام کرده‌اند که جمعا ۴۰۰ نفر می‌شود. البته هر ساعت سایت چک می‌شود تا آمار دقیق باشد.

خمیس آبادی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ دانشجو برای خادمی در موکب امت محمد (ص) نیاز است، گفت: البته این تعداد شامل خواهران و برادران است. علاوه بر آن؛ این تعداد با توجه به ظرفیت‌های موکب از لحاظ مکانی و امکانات است. همچنین تلاش میکنیم بیشتر خادمان برادر باشند.

مسئول خادمین موکب امت محمد (ص) دانشگاه آزاد اسلامی با تصریح بر اینکه از میان دانشجویان ثبت نام کرده برای خادمی، گزینش صورت می‌گیرد، ادامه داد: ما تلاش می‌کنیم سختی و نوع فعالیت در موکب را از طرق برقراری ارتباط برای دانشجویان توضیح دهیم. همچنین مصاحبه‌هایی از آنان نیز گرفته می‌شود. البته هنوز حوزه‌های تخصصی برای فعالیت افراد مشخص نشده و در روزهای آینده تعیین می‌شود.

وی اضافه کرد: البته تعداد دانشجویان ثبت نام کرده برای خادمی دچار ریزش نیز می‌شوند. به این معنا که برخی از آنها انصراف می‌دهند تا با خانواده در مراسم باشند یا به دلیل مشکلات شخصی منصرف شده یا یک یا دو فقط در موکب خدمت می‌کنند. البته برخی از این خادمین نیز در تهران باقی مانده و امور را پیگیری می‌کنند.

خمیس آبادی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر خادمین ترم تابستانی داشته باشند، دچار مشکلات آموزشی می‌شوند یا خیر، عنوان کرد: دانشجویان در این باره با اساتید خود صحبت می‌کنند و استادان نیز با آنها همکاری لازم را انجام می‌دهد. تا کنون دستور العمل خاصی برای همکاری با خادمین دانشجو یا دانشجویان حاضر در مراسم اربعین از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ نشده است ولی امکان دارد که این موضوع در روزهای آینده اتفاق بیافتد.

تعیین موقعیت جغرافیایی مشکل موکب‌دارن در اربعین

این فعال دانشجویی درباره ویژگی‌های شخصیتی خادمان بیان کرد: نمی‌توان دانشجویان را برای خدمت به زائران امام حسین(ع) دسته بندی کرد. به عنوان مثال گفت طیف فکری خاص پذیرفته هستند و طیف خاصی خیر یا دانشجویان با پوشش خاص فقط حق خادمی دارند. من عقیده دارم اربعین فراتر از تصور ذهن افراد است و افراد با سلایق و ویژگی‌های مختلف زمانیکه در اربعین حاضر می‌شوند، همگام و همسیر با سایرین شده و صبوری آنان چندین برابر می‌شود.

وی درباره چالش‌های موکب داران در اربعین خاطرنشان کرد: هر موکبی تمایل دارد فضای بزرگ‌تر داشته باشد که در مسیر اصلی بوده و زائران آن را بهتر پیدا کنند. بنابراین تعیین مکان جغرافیایی موکب در مسیر پیاده روی جزو چالش و مشکلات اصلی محسوب می‌شود. همچنین مدیریت برق و آب نیز اهمیت ویژه دارد. البته همواره در سال‌های گذشته همکاری بسیاری خوبی بین موکب داران ایرانی و عراقی وجود داشته است و آنان به یکدیگر کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238186

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =