آشنایی با شرایط و مراحل دریافت وام دانشجویی اربعین

دانشجویان می‌توانند برای شرکت در مراسم اربعین تسهیلاتی از جمله وام را دریافت کنند. البته ثبت نام برای دریافت وام دانشجویی اربعین شرایط خاصی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیاده روی اربعین یکی از مراسم‌های مذهبی مهم شیعیان است که بیستم صفر هر سال یعنی چهل روز بعد از واقعه عاشورا در کربلا برگزار می‌شود. مردم هر سال از سراسر جهان برای حضور در این مراسم خود را به کشور عراق می‌رسانند. البته سهم ایرانی‌های شرکت کننده در اربعین قابل توجه هست. همچنین هر ساله دانشجویان نیز همراه با سایر مردم در قالب کاروان‌های دانشگاهی یا به صورت انفرادی به کربلا سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

فعالیت ۷۰۰۰ موکب سیار دانشجویی در اربعین حسینی

در این راستا اگر دانشجو هستید و دوست دارید در پیاده روی اربعین شرکت کنید؛ باید نکاتی را بدانید. در ادامه برای آشنایی دانشجویان شرایط، مدارک وام و نحوه ثبت نام آورده شده است.

دانشجویان می‌توانند وام اربعین دریافت کنند

باتوجه به اینکه دانشجویان مشغول به تحصیل بوده و امکان داشتن کار ثبات و درآمد را ندارند، شاید نتوانند از عهده مخارج سفر به کربلا بر بیایند. این در حالی است که شاید این دانشجویان آرزوی شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین را داشته باشند. بنابراین هزینه‌های این سفر مانع بزرگی در مقابل سفر دانشجویان به اربعین محسوب می‌شود.

صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی برای کاهش مشکلات مالی دانشجویان، تسهیلاتی را برای آنان در نظر گرفته‌اند.

در نهایت، وام دانشجویی اربعین یک فرصت ارزشمند برای تسهیل حضور و شرکت دانشجویان در مراسم اربعین است.

شرایط و مدارک لازم برای دریافت وام دانشجویی اربعین

دانشجویان برای دریافت وام دانشجویی اربعین باید شرایط و مدارکی را داشته باشند.

شرایط گرفتن وام دانشجویی اربعین شامل «تابعیت ایران، ثبت نام در سامانه سماح، دانشجوی دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، داشتن معدل حداقل ۱۲، عدم دریافت وام عتبات عالیات در سال‌های گذشته و نداشتن بدهی معوق به صندوق رفاه دانشجویان» است.

زمان ثبت نام وام اربعین دانشجویی

زمان ثبت نام اولیه دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور تفاوت دارد. یعنی دانشگاه با توجه به شرایط خود بازه زمانی را تعیین و اعلام می‌کنند.

البته به صورت میانگین زمان ثبت نام وام اربعین دانشجویی از اواخر تیرماه آغاز شده و تا اواسط مردادماه ادامه خواهد داشت.

علاوه بر آن؛ دانشجویان برای ثبت نام نهایی و اطلاع از تایید مدارک خود باید

بنابراین، بهتر است اخبار مربوط به وام اربعین را از طریق وب‌سایت صندوق رفاه دانشجویان یا دانشگاه خود پیگیری کنید.

سایت ثبت نام وام اربعین دانشجویی

دانشجویان دانشگاه‌های دولتی باید از مسیر سامانه صندوق رفاه دانشجویان اطلاعات خود را وارد کنند. علاوه بر آن، دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باید از طریق سامانه آموزشیار برای دریافت وام اقدام کنند.

نحوه ثبت نام وام اربعین دانشجویی

دانشجویان برای ثبت نام وام اربعین باید مراحلی را طی کنند.

اولین قدم برای دریافت وام، ثبت‌نام در سامانه سماح است. در این سامانه، اطلاعات شخصی و سفر دانشجویان ثبت می‌شود. آنها ۲۰ روز پس از ثبت‌نام در سامانه سماح، باید فرم درخواست وام را تکمیل کنند. البته مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل «بارگذاری مدارک لازم، بررسی درخواست و واریز وام و تکمیل نهایی درخواست» است.

وام اربعین دانشجویی چه میزان است؟

مبلغ وام اربعین دانشجویی هر ساله متغیر است و توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی تعیین می‌شود.

آشنایی با شرایط و مراحل دریافت وام دانشجویی اربعین

تسهیلات دانشگاه آزاداسلامی برای دانشجویان در ایام اربعین

در این ارتباط احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با ایسکانیوز درباره مبلغ وام دانشجویی اربعین برای سال 1403 بیان کرد که این وام امسال ۶ میلیون تومان برای هر دانشجو است. البته وام دانشجویی اربعین قرض‌الحسنه و با سود ۴ درصد است.

وی درباره سایر تسهیلات دانشگاه آزاد اسلامی برای زائران اربعین یادآور شد: بنا داریم که امسال حرکت‌های کاروانی با اتوبوس از دانشگاه تا مرز خروجی به صورت مشترک بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و زائران دنبال کنیم. یعنی هزینه های رفت و آمد بین دانشگاه و زائران تقسیم می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =