هتل دانشگاه آزاد اسلامی در مرز مهران افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام از افتتاح هتل دانشگاه آزاد در مرز مهران خبر داد و گفت: احداث این هتل کمک بزرگی به دولت و مردم کرده است.

بهروز ناصری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از افتتاح هتل دانشگاه آزاد در مرز مهران خبر داد و گفت: اسکلت متروکه این هتل ۱۳ سال پیش به این واحد تحویل دادند. با پیگیری و دستور و حمایت دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، این طرح تامین اعتبار شد.

بیشتر بخوانید:

آشنایی با شرایط و مراحل دریافت وام دانشجویی اربعین

وی گفت: هتل دانشگاه آزاد اسلامی بهترین محل اقامتی مرز مهران است که ۱۰ هکتار پارکینگ برای مسافران دارد. در ورودی مهران و سالانه ۱۰ میلیون تردد دارد. فعالیت این هتل محدود به ایام اربعین نیست؛ بلکه در تمام سال به مردم خدمات ارائه می‌دهد.

ناصری بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر مساحت این هتل است و حدود ۲۶ سوئیت و رستوران و جاده دسترسی به پایانه مرزی دارد. همچنین ظرفیت تخت این هتل حدود ۲۵۰ نفر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام افزود: هتل دانشگاه آزاد اسلامی فقط مختصص کارکنان، اساتید و دانشجویان این دانشگاه نیست؛ بلکه می‌تواند توسط عموم مردم مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این هتل در راستای خدمت به مردم منطقه و زائران ساخته شده است؛ چرا که این منطقه مهمان‌سرا(اقامتگاه) و هتل مناسبی نداشت. بنابراین نیاز به یک هتل مناسب احساس می‌شد. دانشگاه آزاد اسلامی نیز تلاش کرده تا با ساخت این هتل به دولت و زائران اباعبدالله (ع) کمک کند. از سوی دیگر نیز برای کسب درآمدهای غیر شهریه‌ای دانشگاه مناسب است.

اسکان ۵ هزار زائر در موکب دانشگاه آزاد اسلامی

وی با بیان اینکه هر سال دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در ایام اربعین موکب دارد که با کمک خیرین اداره می‌شود، گفت: ما برای خدمت‌رسانی به زائران از دانشگاه کمک مالی نمی‌گیریم. به این معنا که تغذیه و آب معدنی را با کمک مردم تهیه می‌کنیم. البته نا گفته نماند که بیشتر خدمات موکب به کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی است.

ناصری عنوان کرد: موکب های دانشگاه آزاد در مرز مهران به صورت گسترده‌ای پذیرای مردم هستند. البته خدمات در موکب‌ ایلام کمتر است ولی با این وجود مکان برای اسکان و پارکینگ در نظر گرفته شده است. امسال برای اولین بار نیز یک موکب در دهلران برپا کرده‌ایم که اغلب در مسیر زائرانی است که از سوی استان خوزستان عازم هستند. برای این زائران، اسکان شبانه نداریم و فقط پذیرائی می‌کنیم.

هتل دانشگاه آزاد اسلامی در مرز مهران افتتاح می‌شود

وی درباره ظرفیت اسکان و پذیرائی از زائران در موکب‌های دانشگاه آزاد اسلامی ایلام تصریح کرد: حداقل ۵ هزار زائر را در ماه‌های محرم و صفر سال گذشته (۱۴۰۲) اسکان شبانه داده‌ایم که امسال نیز وضعیت به همین گونه است. البته آمار پارکینگ خیلی بیشتر از این رغم است. همچنین موکبی که در پایانه مرزی قرار داشت از عموم مردم در ۲ سال گذشته پذیرائی کرده است. بسیج دانشجویی و ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلام برای اداره این موکب کمک کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام درباره استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی برای اداره موکب‌ها یادآور شد: بسیج دانشجویی در موکب پایانه مرزی فعالیت و همکاری داشتند. علاوه بر آن؛ سایر تشکل‌های دانشجویی نیز در این ایام با دانشگاه همکاری دارند و پای کار هستند. همچنین تشکل‌های استادی و کارمندی هم در این مسیر کمک رسانی می‌کنند.

ناصری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ایلام در ایام اربعین میزبان اردوهای دانشجویی است، گفت: ما فقط دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی را اسکان نمی‌دهیم؛ بلکه دانشجویان دانشگاه‌های سراسری و ذیل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز می‌توانند مهمان ما باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1238897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =