پول سالاری و پیرسالاری دو مشکل نظام سیاسی آمریکا / کاملا هریس با انتخاب یک معاون اول جوان می‌تواند ورق را برگرداند

استاد دانشگاه واشنگتن دی سی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری باید از اعضای منتخب کنگره و متعلق به مناطق یا ایالت‌های امن شناخته شده باشند، گفت: پیرسالاری یکی از مشکلات نظام سیاسی آمریکاست و دلیل دیگر پیر بودن نامزدها نقش پول در حمایت از سیاستمدارن داری سن بالاست.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، سرانجام پس از هفته‌ها مطالبه عمومی و فشار درون حزبی جو بایدن -رئیس جمهور فعلی آمریکا- به دلیل ناتوانی جسمی و روانی مجبور به کناره‌گیری از رقابت انتخابات ریاست جمهوری شد و در نامه‌ای از نامزدی کاملا هریس -معاون اول- خود حمایت کرد. با این حال باید منتظر ماند تا هریس به صورت رسمی از سوی حزب دموکرات به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی شود. اگرچه از افراد دیگری مانند میشل اوباما، سناتور کلوبوچار و چهره‌های دیگری به عنوان گزینه‌های نامزدی یاد می‌شود، اما هر کدام از آنها به عنوان نامزد نهایی حزب دموکرات معرفی شوند، کار سختی در رقابت با دونالد ترامپ خواهند داشت.

بیشتر بخوانید:

پیری؛ وجه مشترک نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا / هنوز نمی‌توان ترامپ را پیروز انتخابات دانست

گزارش موسسات افکارسنجی نشان می‌دهد که به ویژه پس از ترور نافرجام، اقبال عمومی به سمت ترامپ افزایش یافته است. دکتر «جان کالابرس» -استاد دانشگاه امریکن واشنگتن دی سی- در گفتگوی با ایسکانیوز به سوالاتی در این مورد پاسخ داد.

از نظر این استاد آمریکایی، کاملا هریس نامزد نهایی حزب دموکرات خواهد بود. کالابرس ابراز امیدواری کرد که فردی جوان همچون «جاش شاپیرو» -فرماندار پنسیلوانیا- به عنوان معاون اول هریس را در این رقابت همراهی کند. وی در خصوص اینکه آیا هریس توان شکست دادن ترامپ را دارد، گفت: این رقابت به دلایل ساختاری نزدیک باقی مانده و همچنان نزدیک خواهد بود. به اعتقاد کالابرس، نشانه‌های «قدرت» فزاینده ترامپ ممکن است در واقع نشانه‌هایی از تضعیف حمایت از رئیس جمهور بایدن بوده باشد.

استاد دانشگاه امریکن واشنگتن دی سی در خصوص انتقاداتی که در مورد پیر بودن سیاستمداران آمریکایی و به ویژه نامزدهای ریاست جمهوری در این کشور مطرح می‌شود، اظهار کرد: متأسفانه، یکی از دلایل تسلط ناگسستنی «پیرسالاری» در نظام سیاسی آمریکا این است که نامزدها باید از اعضای منتخب کنگره و متعلق به مناطق یا ایالت‌های «امن» (به عنوان مثال، دموکرات‌های «آبی» یا جمهوری‌خواه «قرمز») باشند و افراد از دیگر احزاب به سختی می‌توانند آن‌ها را کنار بزنند.

وی افزود: دلیل دیگر این مسئله پول است؛ زیرا پول یا به عبارت دیگر کمک‌های مالی به کمپین نامزدها نقش بزرگی را ایفا می‌کند که همواره به نفع مدیران فعلی است. استاد دانشگاه امریکن واشنگتن دی سی در پاسخ به سوالی در مورد عملکرد احتمالی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات و بازگشت یکجانبه‌گرایی در این کشور گفت: اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، همه چیز مثل قبل خواهد بود. از نظر وی، تنها راه جلوگیری از این مسئله پیروزی هریس در انتخابات و به زندان رفتن ترامپ است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1237449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =