لایحه امنیت زنان گرفتار بین ۲ طیف فمنیست و متحجر

کارشناس ارشد مطالعات زنان گفت: مجلس کلیات لایحه امنیت زنان را تصویب کرده است اما همچنان با اشکالاتی مواجه است. ما بین ۲ طیف گرفتار شده‌ایم، عده‌ای ماجرا را صرفا فمنیستی می‌بینند. در مقابل هم جریان متحجری وجود دارد که با لایحه مخالفت می‌کند.

سحر دانشور کارشناس ارشد مطالعات زنان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز درخصوص اینکه دولت چهاردهم باید چه اقداماتی در حوزه زنان داشته باشد، گفت: یکی از مواردی که دولت چهاردهم باید مدنظر قرار دهد، توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری است. یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی حوزه زنان که باید پیگیری شود، تصویب لایحه تامین امنیت زنان است. ما با مجموعه‌ای از مسائل و آسیب‌ها طرف هستیم و بستگی دارد که دولت جدید اولویت‌های خود را بر چه مبنایی قرار دهد.

بیشتر بخوانید

اعتیاد و اچ آی وی ارمغان عشقی که اشتباهی بود

وی افزود: در حال حاضر عینی‌ترین کاری که باید از دولت چهاردهم خواست این است که به آنچه در برنامه هفتم توسعه مطرح شده، عمل کند. در این برنامه برای مسئله طلاق، زنان سرپرست خانوار، ارتقای ساختار معاونت زنان راهکارهای خوبی ارائه شده که رئیس جمهور باید به آن عمل کند.

دانشور عنوان کرد: لایحه امنیت زنان ۱۲ سال در دولت‌های مختلف مسکوت ماند و در دولت‌ها رفت‌ و آمد داشت و به نتیجه نمی‌رسید. در دوره آقای رئیسی لایحه تعیین تکلیف و به مجلس ارسال شد و مجلس کلیات را تصویب کرده است اما همچنان با اشکالاتی مواجه است. ما بین ۲ طیف گرفتار شده‌ایم، عده‌ای ماجرا را صرفا فمنیستی می‌بینند. در مقابل هم جریان متحجری وجود دارد که با لایحه مخالفت می‌کند. البته فراکسیون زنان نقش‌آوری بسیار خوبی در این زمینه داشت و توانست کلیات را به تصویب برساند. رهبری هم تاکید داشتند که لایحه در مجلس قبلی تعیین تکلیف شود اما این اتفاق نیفتاد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1237797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =