دست برتر ایران در معادلات نظامی منطقه / آسمان اسرائیل به زودی تیره و تار خواهد شد

پس از وعده صادق توانایی دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر ایران به شدت زیر سوال رفت و با توجه به تحرکات جدید جمهوری اسلامی برای آماده‌سازی اقدام تلافی‌جویانه به ترور اسماعیل هنیه به ویژه در حوزه هوایی، به نظر می‌رسد حمله ایران همه معادلات را تغییر و آسمان اسرائیل را تیره و تار خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، تا قبل از عملیات 7 اکتبر تصور اینکه ترس و وحشت سرتاسر سرزمین‌های اشغالی را در بر بگیرد کمی دور از ذهن بود. اما بعد از این ماجرا تصاویر ماورایی که صهیونیست‌ها از قدرت نظامی و امنیتی خود ساخته بودند به یکباره فرو ریخت. اگرچه در طول 10 ماه گذشته اسرائیل با استفاده از به روزترین سلاح‌های خود و حمایت تمام عیار غرب جنایات زیادی علیه مردم غزه انجام داد اما محور مقاومت هم نشان داد از آمادگی کامل برای یک جنگ تمام عیار و مدیریتی منسجم برخوردار است.

در مقابل هر اقدام رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی محور مقاومت یک کارت جدید رو کرد. به اذعان بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران نظامی مدیریت صحنه نبرد توسط محور مقاومت فوق العاده بود. به نظر می‌رسد تمام ارکان محور مقاومت با یک هماهنگی بی‌نظیر به ایفای نقش برای مقابله به رژیم صهیونیستی و حامیانش پرداختند. از حزب الله در لبنان گرفته تا انصارالله در یمن همگی اقدامات غافلگیر کننده‌ای نشان دادند.

بیشتر بخوانید:

مخازن نفت و گاز حیفا هدف بعدی ارتش ملی یمن / مقاومت عراق و انصارالله همکاری نزدیکی با هم دارند

کارشناسان غربی بر این باورند که مدیریت جمهوری اسلامی سهم به سزایی در این روند داشته و بسیاری از مقامات و تحلیلگران غربی معتقدند در حال حاضر بازیگر اصلی تحولات منطقه ایران است. عملیات وعده صادق اولین تقابل مستقیم ایران با رژیم صهیونیستی بود که در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان دیپلماتیک ایران در دمشق، صدها موشک و پهپاد از داخل ایران به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

پس از ترور اسماعیل هنیه در تهران نیز یک انتظار عمومی برای پاسخی قاطع به رژیم صهیونیستی هم در داخل و هم در بین حامیان جهانی مقاومت و انقلاب اسلامی شکل گرفته است. اگر چه زمان و مکان دقیق پاسخ هنوز مشخص نشده اما برخی فرماندهان نظامی ایران و مقاومت از پاسخی غافلگیرکننده و بی‌سابقه سخن گفته‌اند. همین امر موجب ترس و وحشت شدید در بین ساکنان سرزمین‌های اشغالی شده و دولتمردان غربی را به شدت نگران کرده است؛ تا جایی که شده هر روز پیام‌هایی را به ایران با هدف منصرف کردن از پاسخ ارسال می‌کنند.

روزنامه نویه زورشر زایتونگ -یکی از روزنامه‌های قدیمی و بسیار معتبر در کشور سوئیس- اخیر مطلبی را در ارتباط با پاسخ احتمالی ایران منتشر کرده و نگرانی جدیدی را برای غربی‌ها مطرح کرده است. بر اساس گزارش این نشریه سوئیسی، اسرائیل با کمک مستقیم همه حامیان غربی خود و حتی برخی کشورهای منطقه توانست حمله موشکی و پهپادی بزرگ ایران موسوم به وعده صادق را خنثی کند. اما بعد از این حمله توانایی دفاعی رژیم صهیونیستی در برابر ایران به شدت زیر سوال رفت.

از نظر نگارنده این گزارش، قدرت دفاعی رژیم صهیونیستی آنطور هم که بسیاری از مردم جهان تصور می‌کردند نیست؛ اگرچه اسرائیل نیروی هوایی نسبتا خوبی دارد اما دیگر حاکم بلامنازع آسمان‌ها نیست. در صورتی که محور مقاومت بخواهد حملات موشکی متعددی را از نقاط مختلف علیه رژیم صهیونیستی آغاز کند، بعید است که کاری از اسرائیل برای دفاع از خود برآید. به نظر می‌رسد رونمایی شهرجدید موشکی حزب الله نگرانی صهیونیست‌ها را بیش از پیش افزایش داده است.

همه کارشناسان نظامی اذعان دارند که در صورت حمله گسترده ایران به سرزمین‌های اشغالی، این رژیم کاملا فلج خواهد شد. از طرف دیگر، خود غربی‌ها معتقدند که جمهوری اسلامی توانایی نظامی خود را در حوزه هوایی تا حد زیادی افزایش داده و با همکاری روسیه اکنون سامانه‌های جدید پدافندی در اختیار دارد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که چه تعداد از جنگنده‌های پیشرفته سوخو 35 در اختیار ایران قرار گرفته و یا در آینده تحویل خواهد شد. اما تردیدی وجود ندارد که خلبانان توانمند ایرانی در صورت سوار شدن بر این جنگنده‌های پیشرفته، همه معادلات را تغییر خواهند داد و آسمان اسرائیل را تیره و تار خواهند کرد.

روزهای بسیار سختی در انتظار رژیم صهیونیستی و اشغالگران غاصب است و شاید برای خودشان بهتر باشد که سرزمین‌های اشغالی را به صاحبان اصلی تحویل داده و هر چه سریعتر به کشورهای خود بازگردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =