فاطمه حمیدی فر رئیس دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی و معاون امور تحول و تعالی مدارس سما در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی اظهار کرد: دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در راستای مأموریتهای محوله، برنامهها و ساختار خویش را بنا نهاده است. اول ایجاد پیوند میان دانشپایه و فعالیت در عرصه و بعد مجموعه فعالیتهای آموزشی، پژوهشی و خدماتی دانشکدهها در راستای ارتقای شایستگیهای این گروهها و تعالی عرصههای مرتبط فعالیت خواهند کرد.
وی ادامه داد: با تأسیس معاونت علوم تربیتی و مهارتی و دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در سازمان مرکزی و راهاندازی دانشکدههای تعلیم و تربیت اسلامی در استانها گامهای اجرایی در راستای تحقق اهداف این سند برداشته و از طریق مدیران گروه استان متناظر گروههای کشوری تعامل با استانها انجام میشود.
حمیدیفر خاطرنشان کرد: در دانشکدههای تعلیم و تربیت اسلامی با حضور مؤثر مدیران گروه کشوری در رشتههایی از جمله، جامعه و حکمرانی تربیتی، والدگری و تربیت کودک، مدرسه و نوآوریهای تربیتی، دانشگاه و تعالی سرمایه انسانی، صنایع خلاق آموزشی، خدمات تربیتی- روانشناختی و پایش سلامت جسمی کودکان و نوجوانان، فعالیتهای بینرشتهای مدیریت و هدایت میشود.
وی با بیان اینکه دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی با ۱۰ گروه کشوری در ۵۵ رشته زیرمجموعه این گروه های کشوری دانشجو می پذیرد، تصریح کرد: آرایش ترمی یکپارچه در دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی در مقاطع دکتری، کارشناسیارشد و کارشناسی و بازنگری و تدوین دروس و منابع آزمون جامع توسط مدیران گروه کشوری با بهرهمندی از شبکه مدیران گروه سراسر کشور در ۱۲ رشته زیرمجموعه و دستورالعمل گرفتن مجوز تدریس روش تحقیق از جمله اقداماتی است که اخیرا در دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی صورت گرفته است.
رئیس امور دانشکدگان تعلیم و تربیت اسلامی از تدوین دستورالعمل تاسیس مرکز تربیت معلم و مربی خبر داد و گفت: مرکز تربیت معلم و مربی بهعنوان زیرمجموعه دانشکدههای تعلیم و تربیت اسلامی، اهدافی همراستا و همجهت با این دانشکدهها دارد و وظیفه برگزاری دورههای آموزشی و حرفهای معلمی، برای تربیت فارغالتحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی رشتههای علوم تربیتی و غیر علوم تربیتی دارد.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد پیوند میان دانش پایه تعلیم و تربیت و فعالیتهای عرصه تربیتی و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای نهاد تعلیم و تربیت فراتر از رشتههای علوم تربیتی، رسالت این مراکز است. برای کسب آمادگی برای حرفه معلمی، لازم است دانشجویان علاوهبر تحصیل در حوزه تخصصی خود به حوزه تعلیم و تربیت وارد شوند و شایستگیهای لازم را کسب کنند.
حمیدیفر همچنین از ایجاد مرکز شبیهساز تعلیم و تربیت معلم و تدوین آییننامه فعالسازی مراکز رشد در عرصه تربیتی مدارس سما با هدف ایجاد بسترهای فناورانه در تبدیل دانایی به توانایی خبر داد و تصریح کرد: در این طرح ایدههای دانشآموزان و معلمان مدارس سما در حوزه آموزش با حمایت دانشی اعضای هیاتعلمی دانشگاه آزاد به محصولات آموزشی تبدیل میشود.
انتهای پیام/
نظر شما