اعطای وام اربعین به ۳ هزار دانشجوی علوم پزشکی

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه ۳ هزار سهمیه برای پرداخت وام اربعین به صندوق رفاه دانشجویان داده است.

حمید رئیسی معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تسهیلات این صندوق برای دانشجویانی که می‌خواهند در مراسم پیاده روی اربعین حضور داشته باشند، اظهار کرد: امسال نیز کمک صندوق به دانشگاه‌ها و دانشجویان علوم پزشکی به صورت تسهیلات وام است.

بیشتر بخوانید:

دانشگاه آزاد در ۸ موکب مرزی به زائران اربعین خدمت‌رسانی می‌کند

وی درباره آمار دانشجویان علوم و پزشکی متقاضی دریافت وام اربعین بیان کرد: هنوز آمار دقیق و مشخصی وجود ندارد؛ چرا که تا کنون فقط ۲ دانشگاه‌ علوم پزشکی مدارک دانشجویان خود را به صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارسال کرده‌اند و سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی اطلاعات را ارسال نکردند.

رئیسی با بیان اینکه زمان تکمیل اطلاعات دانشجویان توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی اختیاری است و می‌تواند قبل و بعد از اربعین اقدام کنند، اضافه کرد: براساس تجربه سال‌های گذشته می‌توان گفت که معمولا دانشگاه‌های علوم پزشکی مدارک دانشجویان خود را بعد از ایام اربعین ارسال می‌کنند. البته آنها تا سه ماه برای این کار فرصت دارند.

معاون تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت گفت: بر اساس قانون، وام اربعین بعد از مراسم پیاده روی اربعین به حساب دانشجویان واریز می‌شود؛ چرا که دانشجویان باید مستندات ارائه دهند. صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت برای رفاه دانشجویان رایزنی کرده و این وام را قبل از اربعین نیز پرداخت می‌کند. به عنوان مثال دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مدارک دانشجویان خود را ارسال کرده تا وام اربعین را زودتر دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه پرداخت وام اربعین به 3 هزار علوم پزشکی را داده است. به این معنا که 3 هزار سهمیه وام به صندوق رفاه دانشجویان تعلق گرفته است. 

گفتنی است، بر اساس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان مبلغ تسهیلات وام به دانشجویان عازم پیاده روی اربعین بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1240263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =