۳۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور به مهاجرت فکر می‌کنند/ دانشگاه تهران انتخاب اول رتبه‌های برتر ۱۴۰۳

۶۴ درصد از رتبه‌های برتر کنکور در مدارس سمپاد تحصیل کرده‌اند و ۳۰ درصد از آن‌ها قصد مهاجرت دارند. همچنین دانشگاه تهران انتخاب اول رتبه‌های برتر ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ با تاخیر ۲ هفته‌ای بالاخره عصر جمعه نهم مرداد ماه با حضور حداقلی رسانه‌ها اعلام شد. ایسکانیوز به بهانه اعلام نتایج، در تماس با رتبه‌های برتر هر گروه‌ آزمایشی جویای نظرات آن‌ها در مورد کنکور امسال شد.

رتبه ۲ رشته ریاضی در گفت‌وگو با ایسکانیوز تصریح کرد که نابسامانی در اعلام نتایج کنکور، استرس‌زا بود. برخی داوطلبان دیگر هم از امتحانات نهایی و نحوه تصحیح برگه‌های امتحانی گلایه داشتند. رتبه ۶ تجربی هم گفت: تاخیر در زمان اعلام نتایج کنکور چندان قابل قبول نبود.

رتبه ۴ رشته ریاضی داوطلب دیگری بود که در گفت‌وگو با ایسکانیوز سطح سوالات کنکور را بالاتر از کتاب درسی دانست و گفت: دو مرحله‌ای شدن کنکور تصمیم خوبی نبود، چرا که سطح کنکورها فرق داشت و با وجود امتحان نهایی سنگین بود.

سهم مدارس دولتی بیشتر از مدارس غیرانتفاعی در رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳

بررسی سابقه تحصیلی رتبه‌های برتر کنکور بیانگر سهم بالای مدارس سمپاد در بین برترین‌های کنکور ۱۴۰۳ است. نمودار زیر سهم مدارس مختلف از رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ را نشان می‌دهد؛

تمایل ۳۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور به مهاجرت/ دانشگاه تهران انتخاب اول رتبه‌های برتر ۱۴۰۳ است

بر اساس نمودار فوق، ۶۴ درصد رتبه‌های برتر کنکور ۱۴۰۳ در مدارس سمپاد، ۱۳ درصد در مدارس غیرانتفاعی و ۱۸ درصد در مدارس دولتی تحصیل کرده‌اند.

تمایل ۳۰ درصد رتبه‌های برتر کنکور به مهاجرت

نکته‌ حائز اهمیت در تماس با رتبه‌های برتر، تمایل به مهاجرت بود که بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی ایسکانیوز، حدود ۳۰ درصد از برترین‌های کنکور سراسری ۱۴۰۳ تمایل به مهاجرت از کشور را دارند.

این آمار زنگ خطر مهاجرت نخبگان را در کشور را روشن می‌کند. به عبارت دیگر، سرمایه‌گذاری ۱۶ ساله برای فرزندانش با مهاجرت از کشور خارج می‌شود. تا جایی که کنکور و تحصیل در دانشگاه‌های کشور فقط سکویی برای مهاجرت خواهد شد.

برخی کارشناسان معتقدند که گروهی از مدارس مانند مدارس سمپاد، دانش‌آموزان را به مهاجرت تشویق می‌کنند.

دانشگاه تهران انتخاب اول رتبه‌های برتر ۱۴۰۳

بررسی دانشگاه‌های انتخابی برترین‌های کنکور ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که اغلب این داوطلبان قصد دارند دانشگاه تهران را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند. در بین داوطلبان رشته تجربی هم دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب اول است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =