تاسیس واحد R&D تولید داروی دام در دانشگاه آزاد بروجرد/ «پویشی‌ها» وارد صنعت داروسازی می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد از تاسیس واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی زاگرس فارمد در این دانشگاه خبر داد.

محمدرضا معظمی گودرزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد و شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس با حضور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: حیطه کاری این شرکت بیشتر در حوزه تولید داروهای دامی است البته این شرکت خط تولید انسانی هم دارد اما عمده شهرت آن به دلیل داروهای دامی است.

ایجاد واحد تحقیق و توسعه شرکت داروسازی زاگرس در دانشگاه

وی ادامه داد: این تفاهم نامه با هدف بهره مندی دانشکده‌های دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور و نه فقط واحد بروجرد با واسطه گری واحد بروجرد منعقد شده است تا واحدهای دانشگاه آزاد بتوانند بخش تحقیق و توسعه این شرکت را به عهده بگیرند و بتوانند فرمولاسیون را تولید کنند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه ما در دانشگاه آزاد اسلامی تعهد دادیم که هیچ حمایت مالی را از شرکت نمی خواهیم، بیان کرد: صرفا مقرر شد با اعزام تیمی کارشناس از سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی نقشه راهی برای همکاری ترسیم شود تا مسیر همکاری برای طرفین روشن و شفاف شود.

وی افزود: مقرر شده تمام حوزه های دامپزشکی دانشگاه آزاد وارد این عرصه شوند تا با این شرکت همکاری کنند چراکه این شرکت یکی از قوی ترین شرکت های تولید داروی دامی در ایران است که دستاوردهای خوبی هم داشته و از نظر اقتصادی هم یکی از سودده ترین کارخانه های تولید دارو محسوب میشود.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: همکاری در بخش آموزش دانشجویان و به ویژه طرح پویش از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و این کارخانه عرصه ای برای دانشجویان در سایر رشته های مرتبط خواهد بود ضمن اینکه در حوزه فناوری و فرمولاسیون داروها نیز همکاری هایی خواهیم داشت.

وی با اشاره به ۵ ساله بودن این تفاهم نامه اضافه کرد: مزایای این طرح صرفا شامل حال دانشجویان دامپزشکی نمیشود بلکه دانشجویان رشته‌های زیست شناسی، شیمی، داروسازی، میکروبیولوژی و دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی هم میتوانند از امکانات کارخانه بهره مند شوند چرا که یک آزمایشگاه بسیار قوی و مجهز در اختیار دانشجویان قرار میگیرد و فرصت بسیار مناسبی برای مهارت آموزی همزمان با تحصیل است. حتی در حوزه داروها رشته های پزشکی ما همچون رشته مهندسی پزشکی هم میتوانند وارد شوند چرا که دستگاه های صنعتی تولید دارو بسیاری در کارخانه وجود دارد که همه این رشته ها در واحد بروجرد فعال هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد با اشاره به اینکه کل سیستم دانشگاه آزاد با این پروژه همراه خواهند شد، تصریح کرد: این شرکت برای تولید داروها با پایه گیاهی نیاز به عصاره گیاهان دارویی با استاندارد مشخص دارند که مقرر شده کشت گیاهان دارویی برای تولید دارو به دانشگاه سپرده شود و همچنین دانشگاه اسانس گیری و عصاره‌گیری کند و سپس در استاندارد مشخص به کارخانه تحویل دهد.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده این شرکت داروسازی نظام موضوعات مد نظر خود را لیست کرده و در اختیار دانشگاه قرار دهد سپس دانشگاه این اولویت های پژوهشی را در مقطع دکتری به عنوان رساله به دانشجویان این مقطع بسپارد و در صورت کاربردی بودن نتیجه آنگاه قیمت گذاری و حمایت صورت بگیرد.

معظمی گودرزی خاطرنشان کرد: استفاده از آزمایشگاه های دانشگاه آزاد، استفاده از امکانات و ظرفیت های دانشگاه و همچنین بهره گیری از نیروی انسانی متخصص دانشگاه از مزیت های تفاهم نامه برای طرف مقابل و افزایش بعد مهارتی و همچنین درآمدزایی از محل تولید علم و فناوری را برای دانشگاه به همراه خواهد داشت.

گفتنی است؛ شرکت داروسازی زاگرس فارمد پارس (سهامی عام) با برخورداری نزدیک به چهل سال تولید داروهای دامی، با تامین مالی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و با وسعت ۵۶۰۰۰ متر مربع فضای کارخانه و فعالیت بیش از ۲۵۰ نفر پرسنل کارآمد، یکی از بزرگترین تولید کنندگان دارو است. این شرکت در اثنای جنگ تحمیلی در سال ۶۲ با نام داروسازی داملران با مشارکت نیروهای خبره و فداکار در حوزه تخصصی داروی دامپزشکی، داروسازی، شیمی، میکروبیولوژی و مهندسی در شهرستان بروجرد راه اندازی شد که در سال ۱۳۹۱، پس از ورود به بخش تولید داروهای استریل انسانی و دامپزشکی، نام شرکت را به نام امروزی خود تغییر داد.

این شرکت زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین و استفاده از همکاری فنی با گروه های معتبر دارویی دنیا و با توجه به ضرورت های تولید برتر (cGMP) بیش از صد و پنجاه قلم محصول از گروه های درمانی آنتی بیوتیک انسانی تزریقی گرفته تا انواع ضد انگل ها، ویتامینه ها، ضد عفونی کننده ها و آنتی بیوتیک ها و …. در شاخه دامپزشکی در شکل تزریقی و خوراکی تولید می کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =