رشد ۶۰ درصدی رتبه ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر در ۱۶ سال گذشته

رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر نشان می‌دهد که رتبه ایران در ۱۶ سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است و از رتبه ۱۷ به رتبه ۷ رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر کشورهای جهان را بر اساس تعداد مدال‌های کسب شده ارزیابی می‌کند. دانش‌آموزان دبیرستانی شرکت‌کننده در این المپیاد به پرسش‌های ۶۰۰ امتیازی پاسخ می‌دهند.

المپیاد کامپیوتر بیشتر بر تقویت مهارت حل مساله در دانش‌آموزان تاکید دارد. المپیاد کامپیوتر بعد از ریاضی، پرطرفدارترین المپیاد دانش‌آموزی به‌شمار می‌رود و هدفش گسترش علوم کامپیوتر در سطح دانش‌آموزان دبیرستانی است.

ایران تاکنون در ۳۱ دوره از این مسابقات شرکت داشته و در مجموع موفق به کسب ۳۲ مدال طلا، ۶۷ مدال نقره و ۲۴ مدال برنز شده‌است. بهترین نتیجه ایران در این سال‌ها مربوط به سال ۲۰۲۰ است؛ در المپیاد کامپیوتر ۲۰۲۰ تیم ایران رتبه چهارم جهانی را به دست آورد و تیم‌های چین، آمریکا و کره جنوبی به ترتیب اول تا سوم شدند.

نمودار زیر جایگاه ایران در رتبه‌بندی المپیاد جهانی کامپیوتر از سال ۱۹۹۲ تا ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد؛

رشد ۶۰ درصدی رتبه ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر در ۱۶ سال گذشته

بر اساس نمودار بالا، رتبه ایران در المپیاد جهانی کامپیوتر در ۱۶ سال گذشته، ۶۰ درصد رشد داشته است. رتبه کشورمان در سال ۲۰۰۵، ۱۷ بوده و در سال ۲۰۲۲ به ۷ رسیده است. ایران در سال ۲۰۲۴ هم موفق به کسب رتبه نهم جهانی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1242557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =