افزایش ۴۷ درصدی بودجه عمومی در سال ۱۴۰۰

عضو کمیسیون بودجه مجلس با بیان این که بودجه عمومی در سال ۱۴۰۰، ۴۷ درصد افزایش یافته است، گفت: ۳۰۰ هزار میلیارد تومان از بودجه سال آینده از محل فروش اموال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه عمومی سال ۱۴۰۰ افزایش ۴۷ درصدی را نشان می‌دهد که سهم فروش اموال که برای تأمین بودجه سال آینده ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: در بحث فروش اموال، ۷۵ هزار میلیارد تومان به صورت سهام در بورس عرضه خواهد شد و مابقی به صورت فروش اوراق است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در حالی که مجلس مصوب کرده که دولت اوراق سلف نفتی به فروش نرساند، دولت این موضوع را در لایحه بودجه سال آینده گنجانده و چنانچه ۱۹۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای پیش بینی شده نفتی برای سال بعد محقق نشود، این درآمدها از محل فروش اوراق سلف نفتی محقق خواهد شد.

قادری خاطرنشان کرد: فروش اوراق موجب افزایش نقدینگی و تورم در کشور خواهد شد و مشکلات و چالش‌های جدی را برای دولت بعد به وجود خواهد آورد.

وی افزود: فروش اوراق درواقع پیش‌ خور کردن بودجه سال‌های بعد است و حال آنکه لایحه بودجه برای یک سال است، ولی دولت به خود این اجازه را می‌دهد که با فروش اوراق از بودجه سال‌های بعد استفاده کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: با وجود تمرکز دولت در بحث فروش اوراق برای تأمین اعتبار مورد نیاز خود، بحث مالیات‌ها دقت و تمرکز لازم صورت نگرفته و فقط کارمندان و کارگران هستند که پیش از پرداخت حقوق مالیاتشان کسر می‌شود.

به گزارش فارس، دولت لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را چهارشنبه هفته قبل (۱۲ آذر ۹۹)‌ توسط حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور به مجلس تقدیم کرد که پس از مطالعه این لایحه توسط نمایندگان کار رسیدگی به آن در کمیسیون‌های تخصصی، کمیسیون تلفی و بعد در صحن علنی مجلس انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع:فارس

کد خبر: 1083129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =