بورس صعودی شد / رشد ۲۲ هزار واحدی شاخص کل

شاخص بورس در واکنش به اظهارات وزیر اقتصاد در مورد این که اعتماد را به بورس باز می‌گردانیم، با رشد ۲۲ هزار واحدی مواجه شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۵میلیارد و ۳۰۴میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۴هزار و ۱۹۸میلیارد تومان در بیش از ۱۲۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۲هزار و ۳۸۶واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۹۸هزار و ۶۳۹واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فملی، فولاد و فارس شد و در مقابل نمادهای معاملاتی فولاژ، وامید و امین با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۴۰میلیون ورقه به ارزش ۸هزار و ۸۱۰میلیارد تومان در ۹۸هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۱۶واحد رشد کرد و در ارتفاع ۲۱هزار و ۱۱۶واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای شگویا، آریا و فزر شد و در مقابل نمادهای معاملاتی بپاس، زماهان و شکام بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

شایان ذکر است عبدالناصر همتی وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی با اعلام اینکه اعتماد را به بورس باز می‌گردانیم، گفته نباید تصمیماتی اتخاذ شود که ریسک سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد، تصمیمات خلق‌الساعه در بازار پول، نرخ خوراک و قیمت محصولات شرکت‌های عرضه شده در بورس، برای بازار سرمایه مضر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =