دانشگاه آزاد هرمزگان میزبان چهارمین جشنواره شعر صحیفه سجادیه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: امسال چهارمین سالی است که جشنواره شعر صحیفه سجادیه از سری برنامه های جشنواره امامت و مهدویت به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی هزمزگان برگزار می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد حسین رنجبر اظهار کرد: در سه سال گذشته این جشنواره به میزبانی هرمزگان برگزار شده است و امسال نیز میزبان چهارمین دوره جشنواره شعر صحیفه سجادیه هستیم که اختتامیه دوره اول جشنواره به میزبانی واحد بندرعباس و در دوره دوم و سوم به میزبانی واحد قشم برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه استان هرمزگان به عنوان استان امام سجاد(ع) مشهور است گفت: به همین دلیل میزبانی جشنواره شعر صحیفه سجادیه به هرمزگان سپرده شد.

رنجبر با اشاره به اینکه جشنواره شعر صحیفه سجادیه همواره مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است تصریح کرد: آثار فراوانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که از اقشار مختلف به ما رسید و مهم ترین نکته آن حضور علمای اهل سنت در جشنواره شعر صحیفه سجادیه بود. حدود ۴۰ درصد شرکت کنندگان ما را علما و اندیشمندان اهل سنت تشکیل می دادند.

وی با بیان اینکه آیین رونمایی از پوستر جشنواره شعر صحیفه سجادیه طی مراسمی با حضور معاونان و روسای واحد و نماینده نهاد رهبری صورت گرفت افزود: علاقمندان در تمامی قالب های شعری می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان با اشاره به اینکه آثار برگزیده جشنواره شعر صحیفه سجادیه در کتاب آثار برتر منتشر شد گفت: در این سه دوره ای که از برگزاری جشنواره می گذرد هزاران شعر با موضوع جشنواره به دبیرخانه ارسال شده است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش دانش آموزی هم برگزار شد و از نقاط مختلف کشور آثار دانش آموزان را دریافت کردیم.

رنجبر با بیان اینکه بنیاد بین المللی صحیفه سجادیه به ما در برگزاری جشنواره کمک کردند گفت: کانون های دانشجویی و دانشجویان بخش گسترده ای از امور اجرایی جشنواره را انجام می دهند حتی در بخش های اطلاع رسانی هم دانشجویان فعال هستند.

به گفته رنجبر سالهای گذشته جشنواره فقط در بخش شعر برگزار شد اما امسال عنوان جشنواره کلی تر شده و مقالات، متون، ترجمه و... در حوزه صحیفه سجادیه را در بر میگیرد.

رنجبر به بخش ویژه زیارت جامعه کبیره اشاره کرد و ادامه داد: اساتید، معلمان، دانشجویان، دانش اموزان و عموم مردم می توانند در همه بخش های جشنواره از جمله در بخش ویژه زیارت جامعه کبیره شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه آیین اختتامیه هرسال هم زمان با ولادت با سعادت امام سجاد (ع) برگزار می شود افزود: در روز اختتامیه نمایشگاه های از نقاشی ها، خطاطی ها و کتیبه نویسی برپا شده و از اشعار ارسالی نیز در این این نمایشگاه استفاده می شود.

گفتنی است؛ چهارمین جشنواره علمی، فرهنگی وهنری امامت و مهدویت به میزبانی ۶۲ واحد استانی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور، از ۱۳ رجب تا نیمه شعبان برگزار می شود علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به نشانی emamat.iau.ir/fa مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1241592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =