۳۰ کشور برای سرمایه‌گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند

۳۰ کشور حاضر در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران برای سرمایه‌گذاری در کشورمان اعلام آمادگی کردند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران پیش رویداد ایران اینوست اکسپو، با حضور محمود بازاری -مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا قادری -مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و جمعی از مقامات مسئول و نمایندگان شورای راهبردی نمایشگاه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

سرمایه گذاری روی طلا یا ارزهای دیجیتال؟ مقایسه‌ای کامل و بی‌طرف

در این همایش مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران ضمن اشاره به تعویق افتادن زمان برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه با انتقال دولت و تغییر مدیران و شرکت‌ها مصادف شد و این موضوع تاثیر خود را در برگزاری این نمایشگاه گذاشت.

وی ابراز امیدواری کرد که نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران، اوایل اسفند سال جاری باحضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برگزار شود.

این مقام مسئول ادامه داد: در سال‌های اخیر در بخش‌های مختلف اقتصادی در بخش تامین مالی با مشکلاتی مواجه شدیم از این‌رو دولت چهاردهم جذب سرمایه‌های خارجی جزو برنامه‌ها و اولویت‌های خود قرار داده است و امیدواریم که فرصت ورود سرمایه‌گذاری را در این دولت فراهم کنیم.

مدیر کل دفتر ترویج تجارت سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه در مجموعه نمایشگاه‌ بین‌المللی سالانه ۶۰ عنوان نمایشگاهی برگزار می‌شود، تصریح کرد: یکی از چالش‌های اصلی تولیدکنندگان ایران تامین مالی و جذب سرمایه است؛ از این‌رو برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران با همین هدف طراحی و مجوز آن صادر شد.

در ادامه این همایش محمدرضا قادری- مجری برگزاری نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران- نیز ضمن اشاره به دشواری‌های جذب سرمایه در اقتصاد، گفت: تحریم‌های ظالمانه ریسک سرمایه‌گذاری خارجی در ایران را افزایش داد اما در سال‌های گذشته اقدامات مثبتی برای اصلاح قوانین و اعطای برخی تسهیلات انجام گرفت از این‌رو روند جذب سرمایه در ایران روند رو به رشد گرفته است.

وی با بیان اینکه فراخوان‌های عمومی برای جذب سرمایه خارجی انجام نمی‌گیرد، گفت: اولین هدف برگزاری اکسپو سرمایه‌گذاری ایران، نوعی اعلام فراخوان بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و معرفی کردن ایران به عنوان یک کشور سرمایه‌پذیر است.

قادری با تاکید بر اینکه فرصت‌های سرمایه‌گذاری به تحلیل‌های اقتصادی نیاز دارند، ادامه داد: ارایه جذاب جلوه ایران برای سرمایه‌گذاران خارجی مستلزم این است که طیف وسیعی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به‌درستی و در قالب استانداردهای لازم معرفی کنیم.

این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد: سازمان توسعه تجارت ایران یکی از بازوهای برگزاری این نمایشگاه است و از طریق رایزنان بازرگانی و مراکز تجاری برای معرفی این نمایشگاه تلاش‌های خوبی انجام داد. در نهایت ۳۰ کشور ۱۰۷ نماینده و هیات سرمایه‌‎گذاری به ما معرفی کردند و بعد از بررسی‌های انجام شده به این نتیجه رسیدیم که بیش از ۷.۲ میلیارد دلار سرمایه خارجی تمایل دارند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1244113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =