«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

«عیسی بخشی» استاد چیره دست موسیقی مقامی خراسان شمالی ظهر شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ روی دوش اهالی هنر و مردم هنردوست استان تشییع و در خانه ابدی آرام گرفت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، مراسم بدرقه خنیاگر و نغمه پرداز خراسان شمالی، استاد عیسی قلی پور و مرد بی بدیل هنر، شنبه ١۵ اردیبهشت ١۴٠٣ با حضور گسترده دوستداران به موسیقی مقامی، جامعه هنری در مجتمع فرهنگی و هنری گلشن بجنورد، برگزار شد و این هنرمند فقید روی دوش اهالی هنر و مردم هنر دوست خراسان شمالی تشییع و درخانه ابدی اش در قطعه هنرمندان جاوید آرام گرفت.

بر اساس این گزارش، استاد عیسی قلی پور مشهور، پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد و در کنار پدرش از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، هنرش را در عرصه موسیقی نواحی تکامل بخشید.

عیسی بخشی خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی و بیش از ۶۰ سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند چیرده دست موسیقی مقامی، دارای درجه یک هنری و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۴ اردیبهشت ‌ماه، پس از تحمل یک دوره‌ بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

«عیسی بخشی» در خانه ابدی آرام گرفت

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر/

کد خبر: 1229432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =