با توجه ویژه رهبری به کتاب «تل آویو سقوط کرد» مزدمان را گرفتیم/ اقبال مردم به این کتاب بسیار زیاده شده است

حقی: پس از توجه رهبر معظم انقلاب به کتاب «تل آویو سقوط کرد» الحمدالله مزد کارمان را به صورت غیرمستقیم از رهبری گرفتیم.

محمد حقی مدیر انتشارات کتابستان معرفت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز در خصوص کتاب «تل آویو سقوط کرد» که پس از توجه رهبر معظم انقلاب در جریان بازدید از نمایشگاه ‌کتاب تهران بازتاب زیادی پیدا کرده است گفت: پس از واقعه ۷اکتبر و اتفاقات پیرامون غزه کارگروهی تشکیل دادیم و تصمیم گرفتیم کتاب‌هایی با موضوع غزه و فلسطین و جبهه مقاومت را در حد توانمان در انتشارات کتابستان منتشر کنیم.

وی ادامه داد: از دل صدها کتابی که بررسی شد تعدادی کتاب انتخاب و مراحل ترجمه آنها آغاز شد که کتاب «تل آویو سقوط کرد» یکی از آن آثار ترجمه‌ای بود که دوماه پیش منتشر شد.

حقی با بیان اینکه این کتاب علاوه بر اینکه در لبنان توانست جایزه ای را کسب کند افزود: کتاب «تل آویو سقوط کرد» در سال گذشته نیز به عنوان رمان برگزیده جایزه بین المللی فلسطین انتخاب شد و این یعنی این کتاب به لحاظ ادبی اثر قوی‌ای است.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت تصریح کرد: داستان این کتاب پر از کش مکش است و گروهی را روایت می‌کند که در لبنان در حال برنامه ریزی برای حمله به تل آویو هستند.

وی خاطرنشان کرد: رمان هایی که در حوزه فلسطین و اسرائیل در جهان عرب نوشته می شوند غالبا در فضای یاس و ناامیدی است اما طیف جدیدی از داستان هایی که در حال تولد هستند متمایل به فضای امیدبخشی است جهت دهی آنها به سمتی است که می‌شود ناامید نبود و می‌شود برای نابودی اسرائیل کاری کرد که جنس کتاب «تل آویو سقوط کرد» از این دسته است و در این کتاب امیدآفرینی نشان داده می شود و کتاب روایت می کند که می شود اسرائیل را نابود کرد.

حقی اشاره به توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به این کتاب در روند بازدید از نمایشگاه که بازتابی جهانی پیدا کرد تصریح کرد: اقبال مردم به این کتاب بسیار زیاده شده و از طرفی در مراجعه حضوری به غرفه خواهان این کتاب هستند و از طرف دیگر کتابفروشان برای تهیه این کتاب مکرر تماس می‌گیرند.

وی ادامه داد: سال گذشته به مناسبت جشنواره فلسطین که سال اول برگزاری این جشنواره هم بود نسخه عربی این کتاب توسط آقای محمدعلی آذرشب به مقام معظم رهبری معرفی شد.

مدیر انتشارات کتابستان معرفت با بیان اینکه ما در انتشارات ۷ عنوان کتاب در ۶ ماه گذشته با موضوع فلسطین منتشر کردیم گفت: به جرات می توان ادعا کرد تنها ناشری هستیم که با این حجم از کتاب با موضوع فلسطین پا به عرصه نمایشگاه کتاب گذاشتیم که الحمدالله مزد کارمان را به صورت غیرمستقیم از رهبری با توجه ویژه ایشان به این کتاب گرفتیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1230786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =