مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو

اخوان، رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی استان قم: تأمین منابع ملی برای اجرای مونوریل، ضامن تکمیل این پروژه بوده و باید در سفر ریاست جمهوری تمام جوانب سنجیده و مشخص شود.

ابرپروژه مونوریل قم سالهاست که تبدیل به مهمترین پروژه شهری قم شده و پس از گذشت 15 سال هنوز تصمیم نهایی در مورد آن گرفته نشده‌ است. موافقان و مخالفان ادامه و توقف این ابرپروژ همچنان در حال گفت‌وگو هستند اما اکنون‌ در آستانه سفر دور دوم رئیس جمهور و هیئت دولت‌ به استان قم، دوباره مونوریل به مهمترین مطالبه شهری تبدیل شده است. حالا تقریبا مخالفان این ابرپروژه هم بر تکمیل آن تاکید دارند ولی معتقد هستند نباید اشتباهات گذشته‌ تکرار شود و منابع مختلف آن تأمین شود.

لزوم تأمین منابع مالی مونوریل در سفر رئیس جمهور

محسن محرری، رئیس شورای استان قم با اشاره به اینکه سفر نخست ریاست جمهوری به شهر قم برای مردم و مدیریت شهری خیر و برکت زیادی داشته گفت: در این سفر مدیریت شهری علاوه بر پیگیری مصوبات سفر قبلی پیشنهاداتی نیز ارائه خواهد کرد که در صدر آن تأمین منابع مالی مونوریل خواهد بود.
محرری ادامه داد: پیگیری مصوبات قبلی از جمله تأمین املاک معوض برای معارضین در پروژه جمع‌آوری خط ریل راه‌آهن در خیابان رسالت و سایر پروژه‌های مکلف شده بر عهده مدیریت شهری از جمله موارد مدنظر است.
رئیس شورای استان قم اظهار داشت: باید برای اجرای مونوریل منابع مالی آن از اراضی ۷۴ هکتاری تأمین شود تا این پروژه اجرا شده و دوباره نیمه‌راه رها نشود.
وی با توجه به اینکه بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌های شهر معطل دریافت مجوز بوده تاکید کرد: با گرفتن مجوز پروژه نیمه‌ تمام به‌ سرعت وارد و فاز اجرایی خواهد شد.

مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو

مجید اخوان، رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی استان قم با اظهار این که اراده دولت مبنی بر تعیین تکلیف مونوریل که سال‌هاست بلاتکلیف مانده قابل‌ تحسین است، اما درعین‌حال توجه به نظرات کارشناسی مشاور مهم است گفت: باید شرایط کار به نحوی اجرا شود که اشتباهات گذشته تکرار نشود؛ همچنین نباید اجازه دهیم دوباره این پروژه دچار وقفه شود و نیاز است که منابع مالی آن شفاف باشد.
وی با اشاره به حل مشکلات حقوقی پروژه مونوریل تصریح کرد: منابع مالی اجرای پروژه مونوریل باید از اراضی دولتی تأمین شود و در سفر ریاست محترم جمهوری مجوزهای لازم دریافت شود.
اخوان بیان کرد: تأمین منابع ملی برای اجرای مونوریل، ضامن تکمیل این پروژه بوده و باید در این سفر تمام جوانب سنجیده و مشخص شود.

وی از مدیریت شهر و استان قم خواستار دریافت مجوز اجرای خط B مترو نیز شد و تأکید کرد: باید این مطالبه مردم در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری بیان و مجوز لازم برای آن گرفته شود.
۱۱۰ میلیون یورو هزینه تکمیل فاز نخست پروژه مونوریل قم

محمدرضا انگشت باف، مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به تأکید دولت بر تعیین تکلیف و اجرای پروژه مونوریل اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تأکید رئیس‌جمهور و دولت مبنی بر اجرای پروژه مونوریل، کارهای اداری برای راه‌اندازی مجدد کارگاه عمرانی در دستور کار قرارگرفته است.
وی اعتبار موردنیاز برای اجرای ۶/۸ کیلومتر فاز نخست این پروژه را ۱۱۰ میلیون یورو اعلام کرد و افزود: برای راه‌اندازی کارگاه عمرانی و شروع کار به ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اولیه نیز نیاز داریم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم تصریح کرد: هزینه ساخت هر کیلومتر مونوریل برابر ۳۳ هزار یورو است که دولت باید هزینه آن را تأمین کرده و در اختیار شهر قرار دهد.

خبرنگار: زینب دده‌بیگی

انتهای خبر/

کد خبر: 1229838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =