مازیار: کار پرسپولیس از استقلال سخت‌تر است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: در سه‌هفته پایانی کار پرسپولیس سخت‌تر است چون حریفانی را پیش روی خود می‌بیند که کسب پیروزی برابر آنها آسان نیست.

اصغر مازیار عصر جمعه با اشاره به شرایط سه‌ هفته پایانی لیگ و رقابت سخت استقلال و پرسپولیس در کورس قهرمانی اظهار داشت: تیم‌های پرسپولیس و استقلال در این هفته‌ با تیم‌هایی بازی دارند که خطر سقوط به لیگ پائین‌تر را احساس می‌کنند و طبیعی است با جنگندگی بیشتری به میدان خواهند رفت.

بیشتر بخوانید

پرسپولیس راهی به جز بردن ندارد

وی ادامه داد: تیم‌هایی که برابر استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند با انگیزه دوچندان به میدان می‌روند و اگر بحث سقوط به لیگ پایین‌تر هم مطرح باشد این انگیزه‌ها دوچندان می‌شود. اگر فکر کنیم تیم‌هایی مانند استقلال خوزستان یا نساجی مازندران حریفانی دست و پا بسته خواهند بود، سخت در اشتباه هستیم چراکه آنها به دنبال کسب حداقل نتیجه تساوی هستند تا خودشان را از این منطقه دور کنند.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: از سوی دیگر استقلال و پرسپولیس در شرایطی هستند که جنبه‌های احتیاطی را هم رعایت می‌کنند، آنها در سه‌هفته پایانی به دنبال آن هستند تا گلی دریافت نکنند چرا که کوچک‌ترین لغزش می‌تواند موجب از دست دادن امتیاز شود و در سرنوشت قهرمانی موثر باشد.

مازیار در واکنش به این سئوال که شرایط پرسپولیس و استقلال را در ادامه لیگ چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: هر تیمی که از نطر ذهنی و روحی آماده‌تر باشد و بتواند چالش‌های این هفته‌ها را مدیریت کند از شانس بیشتری برای قهرمانی برخوردار است. در هفته‌های پایان لیگ تیم‌ها از یکدیگر شناخت داشته و آنالیز خوبی از هم دارند و تیمی می‌تواند بهتر نتیجه بگیرد که روی مسائل ذهنی بیشتر کار کرده باشد و تمرکز خود را در هفته‌های پایانی حفظ کند.

وی اضافه کرد: سرخابی‌ها در این هفته با تیم‌هایی بازی دارند که در انتهای جدول هستند اما نباید به جایگاه تیم‌ها در جدول نگاه کرد، به نظر من حریفان پرسپولیس در پایان لیگ سخت‌تر از استقلال هستند چراکه استقلال خوزستان مانند نساجی خطر سقوط را احساس می‌کند اما شمس‌آذر قزوین را هم باید به عنوان یک حریف جدی قلمداد کرد که می‌خواهد لیگ را در رده قابل قبولی به پایان ببرد. نساجی و استقلال خوزستان با این تفکر به زمین می‌آیند که در این هفته حداقل امتیاز را گرفته و در ۲ هفته پایانی نیز به دنبال بقای خود در لیگ برتر باشند.

کارشناس فوتبال کشورمان در مورد داوری‌ها و اشتباهات تاثیرگذاری که تا اینجای کار رخ داده است، اظهار داشت: نباید یک یا چند بازی را ملاک قرار داد بلکه باید داوری را در طول فصل دید. در طول لیگ اگر تیمی به هر دلیل از اشتباهات داوری لطمه دیده در بازی‌هایی هم سود آن را تجربه کرده است. به نظر من معدل کل داوری در شرایط بدی نیست اما برخی دوستان این شرایط را با خروجی داوری اروپا و براساس VAR می‌سنجند که کار درستی نیست.

هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال ایران در شرایطی از روز سه‌شنبه اول خرداد و از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه به صورت همزمان آغاز خواهد شد که پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال خوزستان رده چهاردهمی است و استقلال نیز در مازندران باید مقابل نساجی صف‌آرایی کند که در رده سیزدهم جای دارد.

در هفته بیست‌ونهم (یکشنبه ۶ خرداد) و از ساعت ۲۰ استقلال در آزادی پذیرای گل‌گهر رده هفتمی است و پرسپولیس در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین میهمان شمس‌آذر است،. در هفته پایانی نیز( جمعه ۱۱ خرداد) پرسپولیس در آزادی به مصاف مس رفسنجان رده دهمی می‌رود و استقلال در دیداری خارج از خانه به رو در روی پیکان قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام /

کد خبر: 1230927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =